سالک با کندن طاق‌زارها ازبین می‌رود

رییس اداره بهداشت شماره دو استان اصفهان گفت: طاق‌زارها باید در فاصله یک کیلومتری از مناطق مسکونی باشند اما در شرق اصفهان بسیار نزدیک به محل زندگی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصوره ابوفاضلی در پانزدهمین جلسه علنی اعضای شورای شهرستان اصفهان با بیان اینکه ریشه کن کردن سالک ممکن نیست اما امکان پیشگیری از آن وجود دارد، اظهار کرد: همواره در خصوص پیشگیری از سالک تذکر می‌دهیم اما تا زمانی که اتفاقی نیفتد کسی دست به اقدام نمی‌زند.

وی افزود: وجود طاق‌زارها در یکی از شهرستان‌ها باعث شیوع سالک شده بود که مردم محلی با هر شیوه‌ای که بود آن را از بین بردند و همزمان با آن سالک نیز از بین رفت.

رییس اداره بهداشت شماره دو استان اصفهان ادامه داد: طاق‌زارها باید در فاصله یک کیلومتری از مناطق مسکونی باشد اما در شرق اصفهان بسیار نزدیک به محل زندگی مردم است با این حال همه با دل و جان درحال تلاش برای مقابله با سالک هستند که انتظار داریم نبود بودجه باعث بی اثر شدن این تلاش‌ها نشود.

وی اضافه کرد: مردم باید یاد بگیرند که در مقابل بیماری‌هایی چون سالک پیشگیری کنند و این آموزش عمومی باعث می‌شود تا نحوه مقابله با آن را فراگیرند.

ابوفاضلی تصریح کرد: در مورد مقابله با شیوع کک گزیدگی، آموزش به خانواده و مدارس را پیگیری کردیم و اقداماتی در خصوص ساماندهی مخروبه ها انجام شده‌ است.

کد خبر 362097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.