دشمن  با تبلیغات مسموم  به دنبال براندازی دین است

گلپایگان- رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: دشمن با بکارگیری اهرم‌های مختلف سعی دارد گرایش افراد نسبت به دین و دین باوری کم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر امروز( پنجشنبه) در همایش اجلاس نماز اظهار کرد: اقاامه نماز در مدارس بزرگترین و برترین تضمین کننده سلامت آینده جامعه است، اقامه نماز در مدارس نگاه دانش آموزان به نماز را معطوف می‌کند.

 وی با اشاره به این‌که ۷۰ درصد برنامه‌های ستاد اقامه نماز متمرکز در مدارس است، گفت: دشمن با بکارگیری اهرم‌های مختلف تلاش دارد تا گرایش افراد نسبت به دین و دین باوری در جامعه کم شود، باید تلاش خود را دو چندان کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: عدم آگاهی و بینش و دانش عموم نسبت به جایگاه نماز از دلایل غفلت در نماز خواندن است، دنیای امروز گرفتار عصبانیت‌ و مشکلات روحی و روانی شده است، نماز تغذیه روحی انسان است و به روح لطافت و نشاط و شادابی می‌بخشد و اضطراب و افسردگی را از بین می‌برد.

وی گفت: از دلایل نخواندن نماز ضعف در ترویج فرهنگ نماز خواندن است، صدا و سیما در فرهنگ سازی و ترویج اقامه نماز در جامعه کوتاهی می‌کند، ضعف اعتقادات در زمینه معاد و خداباوری وجود دارد.

رنجبر با اشاره به این‌که بیشترین آیات راجع به نماز در قرآن آمده است، گفت: خدای متعال بیشترین عنایت را به نمازدارد، ترویج اعتقادات و خداشناسی باید در بین دانش آموزان فرهنگ سازی شود.

وی تأکید کرد: ضعف هویت دینی و عدم روحیه افتخارگری به دین و دین داری در جامعه کنونی وجود دارد، اگر مباحث دینی مسخره شود آرام ارام دانش آموزان به نماز اهمیت نمی‌دهد و دین از جامعه برچیده می‌شود، عملکرد مدیران و والدین مدارس در ترویج فرهنگ نماز اثرگذار است، دعوت‌های ناشیانه یعنی دعوت ضد تبلیغ برای نماز گاهی مواقع اتفاق می‌افتد.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: تبلیغات مسموم در فضای مجازی علیه ارزش‌های دینی وجود دارد، اگر می‌خواهیم آثار و برکات نماز در جامعه تبیین شود سه اصل، اقامه نماز اول وقت، به جماعت خواندن نماز و خواندن نماز درمسجد باید در جامعه رعایت شود، باید فرهنگ اقامه خواندن نماز به جماعت در جامعه فرهنگ سازی شود.

نماز ستون دین است

در ادامه حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه گلپایگان اظهار کرد: بهترین تعبیری که برای نماز گفته شده است این که نماز ستون دین است، هر چند اعمال درست انجام بدهیم اما در نماز خواندن سستی کنیم ستون دین ما کامل نمی‌شود.

وی افزود: پایه و اساس دین ما نماز است، گر نماز نباشد اساس دین فرو می‎ریزد، حتی موجب ریزش یک مجموعه می‌شود و این تعبیر گویای این است که ما به نماز اهمیت بدهیم.

امام جمعه گلپایگان گفت: با توجه به اهمیتی که در جامعه برای نماز وجود دارد باید تبدیل به یک فرهنگ فراگیر شود تا به نقطه  قابل قبولی برسیم، توجه به نماز خواندن در جامعه سبب توسعه فرهنگ دینی می‌شود.

اقامه نماز در ۴۰ واحد آموزشی با حضور روحانی

در ادامه حبیب اله جمالی مدیرآموزش و پرورش گلپایگان اظهار کرد: در ۴۰ واحد آموزشی اقاماه نماز با حضور روحانی اقامه می شود، در مراکز پیش دبستانی آموزش نماز انجام می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل یاوران نماز در مدارس، گفت: باید زمینه مساعدی برای اعتقادی کردن این واجب الهی انجام شود، اما به موفقیت کامل نرسیدیم، همایش اجلاس نماز می‌تواند زمینه علاقمندی به نماز را در بین دانش آموزان تقویت کند.

کد خبر 362092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.