حجم سنگین دانش را باید قیچی کنیم/ عامل آتش سوزی در مدرسه زاهدان فقط بخاری نبود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اهداف تعلیم و تربیت اسلامی را فراموش کرده‌ایم، گفت: حجم سنگین دانش را باید قیچی و جای آن از مفاهیم ملموس استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد بطحایی ظهر امروز (پنجشنبه) در آیین بهره برداری از مدرسه بهاران با بیان اینکه همه آن چیزی که از تعلیم وتربیت انتظار داریم و همه هزینه‌هایی را که تحمل می کنیم به شرطی تاثیرگذار خواهد بود که مدرسه ما ویژگی های لازم و شایستگی تحقق اجرای برنامه ها و اهداف را داشته باشد.

وی با بیان اینکه منظور از مدرسه صرفاً فضای فیزیکی نیست، ادامه داد: امروز در ادبیات آموزش و پرورش مدرسه خود یک معلم است و فضای آموزشی معلمی است که در فرایند یاددهی و یادگیری تاثیرگذار است و اگر از قوی‌ترین سیستم آموزشی برخوردار باشیم اما مدرسه مناسب نداشته باشیم موفق نخواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه مهم ترین بخش آموزش و پرورش است، افزود: تجهیزات مدارس حتی انتخاب رنگ در یادگیری دانش آموزان تاثیرگذار است و باید به همه این نکات در تجهیز مدارس توجه شود.

وی با بیان اینکه خیرین در این برهه سخت زمانی در کنار آموزش و پرورش هستند، ادامه داد: مدرسه باید کارگاهی برای تمرین زندگی کردن برای دانش آموزان باشد.

بطحایی با بیان اینکه در گذشته تعلیم و تربیت کیفیت بهتری داشته و هر چه از گذشته به زمان کنونی نزدیک می‌شویم در مدارس حفظ فرمول و امتحان دادن مهم شده است، اضافه کرد: مدارس باید به سمت کیفی سازی و اصلاح برنامههای آموزشی پیش برود و دانش آموزان در مدارس تمرین نیکوکاری کنند.

وی با بیان اینکه اهداف تعلیم و تربیت اسلامی را فراموش کرده‌ایم، گفت: حجم سنگین دانش را باید قیچی و جای آن از مفاهیم ملموس استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای سه کلاس اول ابتدایی بازی‌های آموزشی را در دستور کار داریم، گفت: این کلاس باید پنجره‌ای داشته باشد با شیشههای دودی که وقتی دانش آموزان در این کلاس آموزش می بینند بتوانند کودکان را ببینند.

بطحایی با اشاره به حادثه آتش سوزی در زاهدان در مدرسه غیر دولتی اظهار کرد: عامل این آتش سوزی فقط وجود بخاری نبود و این نشان می‌دهد ما برای تهیه تجهیزات نیازمند کمک هستیم تا تکرار این اتفاقات را نداشته باشیم.

کد خبر 362090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.