اصفهان رتبه اول در تقدیم شهدای روحانی در دفاع مقدس را دارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در بین استان‌های کشور رتبه اول را در تقدیم شهدای روحانی و طلبه دارد، افزود: استان اصفهان ۵۹۰ شهید روحانی و طلبه و ۲۱۵ جانباز دارد که بسیاری آن‌ها فرماندهان دلاوری چون شهید ردانی‌پور بودند.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین رحمت‌الله صادقی صبح امروز در آیین دهمین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی اظهار کرد: این همایش به منظور بزرگداشت شهید طباطبایی‌نژاد و با رویکرد جدیدی سعی در شناساندن ویژگی این شهدا به نسل جوان و نوجوان دارد.

وی افزود: در دهمین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان از دو کتاب «شاهدان روحانی دو » و کتاب «زندگی‌نامه شهید طباطبایی‌نژاد» که به قلم یکی از همرزمان این شهید به نگارش درآمده رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ شهید طلبه و روحانی در سطح کشور وجود دارد که این تعداد شهید نسبت به جمعیت این قشر در دوران دفاع مقدس بالاترین تعداد شهید را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با بیان اینکه استان اصفهان در زمان جنگ تحمیلی، سه هزار روحانی و طلبه داشته که ۵۹۰ نفر آنان شهید شده‌اند، افزود: این استان ۲۱۵ نفر جانباز و ۲۲ نفر آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.

صادقی یادآور شد: شهیدان ردانی‌پور، میثمی، بهشتی، اشرفی اصفهانی، مدرس، نواب صفوی، اژه‌ای، طباطبایی‌نژاد و جلال افشار از ‌جمله شهدای شاخص استان اصفهان هستند که قبل از پیروزی انقلاب تا دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: شهیدان قنبری و حسینی دو نفر از شهدای طلبه مدافع حرم استان اصفهان هستند که شهید قنبری به عنوان یک طلبه بسیجی در سامرا و شهید حسینی در سوریه به شهادت رسیده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با ۵۹۰ شهید، مازندران با ۳۸۰ شهید و خراسان رضوی و تهران هر کدام با ۳۵۴ شهید به ترتیب بیشترین تعداد شهید طلبه و روحانی در سطح کشور را دارند، گفت: شهرستان‌های اصفهان با ۱۴۶ شهید، نجف‌آباد با ۱۰۳ شهید و کاشان با ۵۹ شهید بیشترین تعداد شهید طلبه و روحانی در استان اصفهان را دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: در دهمین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان از ۴۰ نفر از فرزندان مدال‌آور و افتخارآفرین شهدا همچنین خانواده دو شهید گرانقدر شهدای مدافع حرم تجلیل می‌شود.                                

کد خبر 362069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.