رویداد کارآفرینی روستا در اصفهان برگزار می‌شود

رویداد کارآفرینی روستا طی دو روز با شعار "هر روستا یک محصول، هر روستا یک برند" در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این رویداد برای اولین بار جمعی از دانشجویان، صاحبان ایده، دهیاران و مسئولان به منظور اجرایی کردن هدف این رویداد که تزریق اتمسفر کارآفرینی در روستا است، گردهم جمع می شوند.

محورهای این رویداد گردشگری روستایی، روستای خلاق، بهره برداری از میراث ملموس و ناملموس روستا و برند سازی محصولات روستایی برای شرکت کنندگان است.

دبیر اجرایی رویداد کارآفرینی روستا درباره این رویداد به خبرنگار ایمنا، گفت: این رویداد در راستای پویش کارآفرینی با همکاری دانشگاه هنر اصفهان و اداره کل دفتر امور روستایی، شوراهای استان اصفهان و اتحادیه شرکت‌های تعاونی دهیاری استان اصفهان برگزار می شود.

زاهد شفیعی هدف از برگزاری این رویداد را تزریق اتمسفر کارآفرینی و ایده‌های خلاق و نوآورانه به روستا عنوان کرد و افزود: غفلتی اساسی در سال‌های گذشته نسبت به روستاها وجود داشته بنابراین هدف از برگزاری این رویداد این است که دانشگاه و ایده‌های خلاقانه که بخشی از آن توسط دانشجویان و اساتید ارائه شده، به روستا تزریق شود تا بتوان جریان پویای کارآفرینی را ایجاد کرد.

مدیر گروه گردشگری دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه روستا یک اکوسیستم است، خاطر نشان کرد: در روستا فرهنگ و اقتصاد جریان دارد، زمانی که پدیده‌ای به نام مهاجرت اتفاق می‌افتد نه تنها انسان‌ها از این محل جدا می‌شوند بلکه کالبد روستا بدون روح و جان می‌شود، به نوعی خالی از سکنه شدن کالبد روستا اولین چالشی است که مهاجرت ایجاد می‌کند.

شفیعی افزود: جنبه ناملموس مهاجرت به نوعی از بین رفتن فرهنگ‌ها و سرمایه‌های اجتماعی است که به واسطه حضور انسان در روستا وجود داشته است. بنیان‌های اجتماعی، زیستی، فرهنگی روستا درحال نابودی است و این معقوله فقط محدود به اقتصاد و معیشت نیست.

وی با اشاره به شعار "هر روستا یک محصول، هر روستا یک برند" که برای این رویداد برگزیده شده، تصریح کرد: ۶۰ هزار روستا به معنای ۶۰ هزار فرصت است، در نظام برنامه‌ریزی شاید از نظر تامین امکانات چالش باشد اما متفاوت و متنوع بودن این روستاها فرصت‌های بسیاری ایجاد می‌کند. هدف ما معرفی ظرفیت‌های روستا و جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان به روستا است.

وی افزود: در این رویداد برای اولین بار جمعی از دانشجویان، صاحبان ایده، دهیاران و مسئولین گردهم خواهد آمد تا به هدفمان که تزریق اتمسفر کارآفرینی در روستا است برسیم. این جمع از افراد مانند پازلی هستند که برای اولین بار گردهم آمده‌اند، اینکه دهیار با توجه به پتانسیل روستا ایده خلاقانه بدهد، مورد داوری قرار گیرد و ارزش گذاری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رویداد کارآفرینی روستا با حضور دهیاران، دانشجویان، مسئولین و اساتید یکم و دوم دی‌ماه امسال در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار خواهد شد. طی این دو روز شرکت کنندگان پس از پشت سرگذاشتن آموزش‌های لازم، بوم کسب و کار خود را ترسیم و ایده خود را در معرض قضاوت خواهند گذاشت. همچنین سه ایده برتر در پایان رویداد معرفی شده و امکان دریافت تسهیلات تا  سقف ۵۰۰ میلیون برای طرح‌های برتر وجود خواهد داشت.

کد خبر 362067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.