احداث تونل خط ۲ مترو به زودی آغاز می‌شود/ پزشکان دررفع مشکل ترافیک آمادگاه مشارکت کنند

شهردار اصفهان گفت: پروژه خط دو مترو با سرعت در حال اجرا است و در آینده نزدیک در قالب یک مراسم رسمی احداث تونل ها را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز ( پنجشنبه) در برنامه رادیویی «شهروند پرسشگر، شهردار پاسخگو» اظهارکرد: شهرداری اصفهان برای شب یلدا وی‍ژه برنامه‌های متنوعی در مناطق مختلف به ویژه در محور چهارباغ و ناژوان تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری به دنبال است که از این فرصت ها برای افزایش نشاط اجتماعی استفاده کند، اظهار امیدواری کرد: در آخرین شب پاییزی مردم اصفهان بر اساس فرهنگ اصیل ایرانی و با حفظ ارزش ها بتوانند فضای خوب و شادی را پشت سر بگذرانند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در محور تاریخی چهارباغ به مدت سه شب ویژه برنامه شب یلدا همراه با موسیقی های سنتی، شاهنامه خوانی، تئاترهای خیابانی برگزار خواهد شد، در ناژوان نیز برنامه های تفریحی متنوعی اجرا خواهد شد، مردم اصفهان می توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند و امیدواریم شهرداری میزبان خوبی برای همشهریان اصفهانی در این شب باشد.

"اطلس شهرپژوهشی"؛ اصفهان سند جامعی برای تصمیم گیری مدیران

نوروزی به هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: در هفته پژوهش توانستیم "اطلس شهرپژوهشی" کلان شهر اصفهان را با همکاری دانشگاه ها و کلان شهرهای کشور تهیه و رونمایی کنیم؛ این اطلس سند جامعی است که برای تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها در اختیار مدیران قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: "اطلس شهر پژوهی" را یک موفقیت بزرگ برای شهراصفهان می دانم، زیرا شامل تصویر، برنامه ها، نمودار فرایند تحلیلی است که می تواند در تصمیم گیری‌ها موثر باشد و مدیران را در مسیر برنامه‌ها هدایت کند.

توزیع خدمات فرهنگی در مناطق محروم

شهردار اصفهان با اشاره به افتتاح پردیس سینما ساحل گفت: بخش خصوصی در بازسازی سینما ساحل نقش جدی داشت و شهرداری نیز با این بخش همکاری کرد تا پردیس ساحل به بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: پردیس سینمایی ساحل اصفهان در مجموع دارای ۹ سالن با مجموع ظرفیتی در حدود هزار نفر است؛ دو سالن پردیس با ظرفیت‌های ۲۰ و ۳۰ نفره ویژه کودکان طراحی شده که مجموعه ای بی نظیر در کشور محسوب می شود، شهر اصفهان شهر دوستدار کودک است و باید زیرساخت های آن فراهم باشد.

وی با بیان اینکه پردیس ساحل نیز به یک سالن ۱۵۰ نفره روباز (تابستانی) مجهز شده است، گفت: شهرداری علاوه بر پردیس سینمایی ساحل، در راه اندازی سینما در مناطق ۱۱ و ۱۵ همکاری کرده است و طی چند روز آینده سینما خوراسگان افتتاح می شود و سالن رهنان هم در دست احداث است. ایجاد زیرساخت ها و امکانات رفاهی توفیقاتی برای مردم است که بتوانند در نقاط مختلف شهر از این خدمات شهری استفاده کنند.

 شهردار اصفهان ادامه داد: چهارباغ نقطه مرکزی سینماها محسوب می شود اما به دنبال این هستیم که ضمن حفظ و ارتقاء سطح سینماهای چهارباغ به عنوان یک گذرفرهنگی، خدمات فرهنگی و سینماها را در مناطق مختلف به خصوص مناطق محروم‌تر توزیع کنیم، امیدواریم بتوانیم با ایجاد امکانات و تفریحات لازم برای شهروندان در همه نقاط شهر، زمینه شور و نشاط اجتماعی را در شهر فراهم کنیم.

قصه آدم و هوا

نوروزی در ادامه به برنامه های متنوع هفته حمل و نقل و رانندگان اشاره کرد و گفت: برنامه های هفته حمل و نقل از ۲۶ آذرماه آغاز شد و تا ۲۹ دی ماه ادامه دارد، در این ۳۳ روز ۱۰۰ برنامه در قالب قصه آدم و هوا در دو بخش برگزار می شود، بخش اول مربوط به فرهنگ سازی و دیگری توسعه زیرساخت ها است، این اقدام انحصار به فردی است که در اصفهان انجام می شود.

وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا با تقویت فرهنگ ترافیک از یک شهر با هوای پاک و حمل و نقل روان و بدون ترافیک برخوردار باشیم؛ در این راستا طی یک سال گذشته اقدامات زیادی انجام شده است، به همین دلیل در روز همایش حمل و نقل در وزارت کشور، شهرداری اصفهان به عنوان شهرداری برتر در حوزه حمل و نقل شناخته شد.

شهردار اصفهان با اشاره به رونمایی از اتوبوس ویژه جانبازان و معلولان در هفته گذشته گفت: یک اتوبوس ویژه معلولان و جانبازان مناسب سازی شده است، برای همه معلولان ارائه امکانات و خدمات شهری را در دستور کار قرار داریم.

نوروزی خاطرنشان کرد: "طرح چشم شهر روشن"، از دیگر برنامه های قصه آدم و هوا است که در این طرح انواع پاکرو مانند موتوربرقی و دوچرخه به صورت اقساطی به فروش می رسد، در واقع با اجرای این طرح در نظر داریم تسهیلات ویژه برای وسایل برقی ارائه کنیم تا شهروندان کمتر از خودرو استفاده کنند.

جنبش عمرانی در شهر

وی با اشاره به افتتاح چندین طرح و پروژه در شهر اصفهان گفت: این روزها فضای شهر در عرصه عمرانی فعال است، به طوری که هفته گذشته چندین طرح عمرانی در منطقه شش به بهره برداری رسید؛ دوربرگردان شهید بالایی یکی از طرح هایی است که در مسیر خروجی مرکز همایش های بین المللی اجرا شد و تکمیل‌کننده تقاطع غیرهمسطح شهدای اشکاوند است که برای تسهیل در رفت و آمد این منطقه اجرا شده است. این  پل دسترسی به فرودگاه اصفهان را نیز تسهیل می کند.

شهردار اصفهان با اشاره به افتتاح پروژه پارک سردار شهید حسین روح الامین در فضایی به وسعت ۱۴۴ هزار مترمربع در این منطقه افزود: در این بوستان دو کیلومتر زیرساخت برای دوچرخه سواری ایجاد شده است و این پروژه ها در توسعه شهر تاثیر بسزایی دارد.

احداث تونل خط دو مترو به زودی آغاز می شود

نوروزی به احداث خط دو مترو اشاره کرد و گفت: خط دو مترو با سرعت در حال اجرا است، در آینده نزدیک در قالب یک مراسم رسمی احداث تونل ها را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اکنون نزدیک به ۷۰ هزار نفر از خط یک مترو استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: خط یک مترو ظرفیت جابه جایی ۱۰۰ هزار مسافر را در روز دارد، افرادی که از مترو استفاده کرده اند، معتقدند که مترو بسیار مناسب و وسیله ایمن و ارزان است، البته این وسیله برای شهرداری گران قیمت است، اما این هزینه کردن برای شهرداری ارزش دارد.

برای رفع مشکل ترافیک آمادگاه به مشارکت پزشکان نیاز داریم

شهردار اصفهان در خصوص احداث شهرک سلامت و انتقال مطب پزشکان خیابان آمادگاه گفت: در خیابان آمادگاه شاهد تجمع خودروها و مردم هستیم که به مطب پزشکان مراجعه می کنند، البته باید بتوانیم زمینه ای را فراهم کنیم تا کسی که بیمار دارد یا همراه بیمار است فشار روحی به آن وارد نشود.

نوروزی با بیان اینکه به دنبال انتقال مطب پزشکان خیابان آمادگاه به شهرک سلامت هستیم، افزود: البته اکنون طرح ترافیک را برنامه ریزی کرده ایم تا ترافیک در این محور روان تر شود، اما برای اجرای هرطرحی مشارکت مردم حرف اول را می زند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل ترافیک خیابان آمادگاه نیاز به مشارکت و همکاری پزشکان داریم؛ آنها باید بپذیرند که بیماران حق دارند از تسهیلات لازم برخوردار باشند.

قرارداد پیمانکاران باید شفاف و روشن باشد

شهردار اصفهان در خصوص وضعیت قرارداد پیمانکاران در شهر گفت: برای انجام هرکاری یا هر خریدی باید تشریفات قانونی رعایت شود، ممکن است در معاملاتی کوچک یا متوسط، ترک تشریفات پیمانکار را انتخاب کنیم، اما برای کارهای بزرگ باید تشریفات انجام شود تا افراد در مناقصه شرکت کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: در قرارداد همه شرایط اعم از نحوه پرداخت، نقدی یا غیرنقدی بودن پیمانکار روشن است، البته به دلیل وجود بدهی زیادی که شهرداری را گرفتار کرده، پیمانکاران زیادی طلبکار هستند، بنابراین برای اینکه بدهی ها را پرداخت کنیم در بعضی از موارد توافق می کنیم به جای وجه نقد، مالی را به آن ها بدهیم، این یکی از راهکارهای حل مسئله است، البته پیمانکار شاید در شرایطی قرار گرفته باشد که چاره ای جز این نداشته باشد.

وی اظهار کرد: از ابتدا همه چیز  شفاف و روشن است و پیمانکار باید بداند به ازای کار چه چیزی را دریافت خواهد کرد، مگر اینکه به دلیل بدهی‌های گذشته شهرداری چاره‌ای جز توافق نداشته باشد.

شهردار اصفهان در خصوص وضعیت شهرک شهید کشوری گفت: وضعیت شهرک شهید کشوری، داستان دردناکی است و شهروندان همیشه از این وضعیت گله داشته اند، در گذشته شهرداری تنها یک بخش از خدمات شهری را به این شهرک ارائه می کرد، اما اکنون طی توافقی که صورت گرفته ارائه خدمات شهری در اختیار شهرداری است. شهرک شهید کشوری نباید به بافت فرسوده تبدیل شود از بافت جدیدی است که باید به همه امکانات مجهز شود.

کد خبر 362064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادیان IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    شهرک شهید کشوری تنها مشکلش خدمات شهری نیست قرارداد یک جانبه است که باعث میشود پیمانکار از دیرکرد سود ببرد