تاثیرات منفی نداشتن معاینه فنی خودروها تشریح شود

یک کارشناس حمل و نقل گفت: با معاینه فنی خودروها علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت، میزان شاخص‌های آلایندگی هوا کاهش می‌یابد.

مریم لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اگر خودروهایی که مشمول معاینه فنی می‌شود، مورد ارزیابی قرار گیرد، تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد، زیرا در صورت رفع مشکلات فنی خودرو، سوخت کاملا در موتور می‌سوزد و ذرات آلاینده در هوا باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه آلاینده‌ها در سوخت ناقص تولید می‌شود و تنها معاینه فنی می‌تواند این مشکل را تشخیص و رفع کند، افزود: در معاینه فنی آلودگی های صوتی نیز رفع می شود که این موضوع  محیط زندگی را سالم‌تر می‌کند.

لطیفی با اشاره به وضعیت معاینه فنی در شهر اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه اصفهان یکی از شهرهای پیشرو در زمینه انجام معاینه فنی بوده است و تنها اعمال قانون از سوی پلیس باید با حساسیت بیشتری صورت گیرد؛ البته در زمان‌هایی خاص، صف‌های طولانی برای انجام معاینه فنی تشکیل می‌شود که در این خصوص لازم است بر تعداد مراکز معاینه فنی افزوده شود.

این کارشناس حمل و نقل ریشه فرهنگ‌سازی برای انجام معاینه فنی را اعمال قانون دانست و تصریح کرد: اگر شهروندان با اعمال صحیح قانون روبرو شوند به تدریج این موضوع برای آن‌ها جدی تر از قبل خواهد شد، همچنین لازم است تاثیرات منفی افزایش آلودگی‌ها به خاطر عدم معاینه فنی برای مردم تشریح شود.

لطیفی اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته طرح‌های ترافیکی به وسیله یک مثلث متشکل از سه ضلع برنامه‌های مهندسی، اعمال قانون و فرهنگ‌سازی تعریف می شود که با توجه به موفقیت آنها در این موضوع بهتر است از چنین الگویی استفاده کنیم.

کد خبر 362053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.