رضایی: مبارزه با مواد مخدر با روش‌های سنتی ممکن نیست

استاندار اصفهان گفت: در مبارزه با مواد مخدر روش های سنتی دیگر پاسخگو نخواهد بود و از انتظار می رود که اقداماتی نو برای آگاه سازی توده های مردم به منظور کاهش تقاضا، مقابله با عرضه و مشارکت اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، عباس رضایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به گزارش اجرای برنامه استراتژیک کنترل بیماری HIV اشاره و اظهار کرد: باید تفکیکی بین معتادین مبتلا به HIV و ایدز قائل شد و همانگونه که نگرانی در خصوص ابتلا به این بیماری وجود دارد بیماری هپاتیت c نیز مورد توجه قرار گیرد.

استناندار اصفهان با اشاره به مصوبات سفر وزیرکشور در مرداد ماه امسال به استان گفت: سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و همچنین مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان باید پیگیری های لازم را برای اجرای کامل این مصوبات داشته باشند.

رضایی به گزارش بررسی وضعیت مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی استان نیز اشاره کرد و افزود: باید ضرورت ایجاد این مراکز در شهرستان‌های مختلف از سوی اداره کل بهزیستی استان احصا و بر همان مبنا اقدام شود.

وی با اشاره به گزارش فرماندار شهرستان خمینی شهر در خصوص وضعیت اعتیاد این این شهرستان و بازدید خود به صورت ناشناس از برخی از محلات خمینی شهر گفت: فرماندار به عنوان رییس ستاد مبازره با مواد مخدر این شهرستان باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را در کمیته ای متشکل از شورای تامین شهرستان و مسئولان ذی ربط تدوین کند تا این برنامه به عنوان نقشه راهی برای کاهش اعتیاد در شهرستان مورد بهره برداری قرار گیرد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: مدیران باید همسو و همدل با یکدیگر و در راستای هم افزایی بیشتر اقدام کنند و با توجه به محدودیت های اعتباری موجود از ظرفیت NGO ها وخیریه ها در راستای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر بهره مند شوند.

رضایی  با تاکید بر اینکه در مبارزه با مواد مخدر باید شیوه های نو بکار گرفته شود، خاطر نشان کرد: روش های سنتی دیگر پاسخگو نخواهد بود و از انتظار می رود که اقداماتی نو برای آگاه سازی توده های مردم به منظور کاهش تقاضا، مقابله با عرضه و مشارکت اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

استانداراصفهان افزود: دانشگاه ها نیز باید پژوهش های کاربردی و مداخله ای و نه توصیفی در خصوص مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

کد خبر 362026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.