برای مادرم بنویس، برای زمین

دومین جشنواره محیط زیستی ادبی مادرم زمین با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اختتامیه دومین جشنواره ملی محیط زیستی ادبی مادرم زمین و آیین رونمایی از کتاب اولین دوره این جشنواره عصر امروز _۲۸ آذر_ در سالن فرشچیان اصفهان برگزار و آثار برگزیده در سه بخش شعر، داستانک و داستان مشخص شدند.

فاطمه کاظمی، دبیر اجرایی جشنواره در این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره بیان ضرورت‌ها، مسائل و دغدغه‌های محیط زیستی محیط زیستی برای همه مردم بود و با همین هدف در کمیسیون محیط زیست سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی طرح این جشنواره مطرح و از شش ماه پیش کمیته اجرایی تشکیل شد.

وی افزود: پیوند بین ادبیات و مادر ما یعنی زمین، راهی برای فراگیر شدن حفاظت از این سیاره است. در این جشنواره حدود ۵۰۰ اثر در سه بخش شعر، داستانک و داستان به دبیرخانه ارسال شد که آثار از ۲۹ استان و ۷۰ شهر بود.

بین آثار و مسئله جشنواره توازن خوبی برقرار بود

هم‌چنین، علی خدایی رییس هیئت داوران در این مراسم تصریح کرد: مهم ترین نکته درباره آثار بخش مسابقه مربوط بودن آنان به دغدغه جشنواره یعنی محیط زیست و زمین است؛ هرکدام از نویسندگان براساس نگاه خود یک موضوع مانند زباله، آلودگی هوا، آلودگی دریا و غیره انتخاب کرده و در مورد آن نوشته بودند.

وی با اشاره به کیفیت آثار گفت: برخی از آثار به نظر از طرف نویسندگان جوان که تجربه زیستی کمی دارند ارسال شده بود. اما آثار خوب بسیار زیادی توسط داوران خوانده شد و تعادل بسیار خوبی بین موضوع جشنواره و داستان نویسی ایجاد شد.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم  نشان ویژه محیط زیستی جشنواره به راضیه مهری زاده از تهران اهدا شد.

در بخش داستان مصطفی برقه ای از بجنورد، هانیه بختیاری از تهران و معصومه قدردان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش داستانک رضایی از سنندج، اصغر روح از تهران و محسن یاوری از کرمانشاه به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

صابر سعدی پور از تهران، صفورا سلمانیان از اصفهان و علیرضا رحیمی کاشانی از کاشان نیز در بخش رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

کد خبر 362023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • fara IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    کاش نفرات اول تا دهم رو توی هر بخش اعلام میکردین.