اجازه برداشت حتی یک اینچ آب نداریم

نماینده چادگان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: چرا باید کوزه‌گر از کوزه شکسته آب بخورد؛ در چادگان که خود منبع تامین آب استان است روستاهایی داریم که یک اینچ آب برای آب شرب نیاز دارند، اما اجازه برداشت نمی‌دهند.

فریبرز شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با انتقاد از یکنواخت نبودن بودجه‌ شهرستان‌ها اظهار کرد: نمی‌دانیم چه تفاوتی بین شهرستان‌های استان است که در برخی آنها بودجه و امکانات بهتری وجود دارد در حالی که در برخی دیگر اینطور نیست.

وی با اشاره به مشکلات عدیده این شهرستان در موضوع آب تصریح کرد: فریدن اجازه ساخت تونل اول کوهرنگ را دارد در حالیکه این شهرستان اجازه دسترسی به یک لوله یک اینچی آب را ندارد.

نماینده فریدن در شورای استان با بیان اینکه اگر بودجه‌ای داده شود باید به همه شهرستان‌ها اختصاص یابد، گفت: شهرستان چادگان در موضوع پروژه‌های آبرسانی حتی امکانات اولیه‌ای مانند خودروهای سنگین مخصوص این امر را ندارد.

شجاعی با تاکید بر اینکه شهرستان‌های غرب استان با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند، افزود: روستاهای دامنه کوه‌ها در منطقه چادگان ۱۸ لیتر آب برای آشامیدن نیاز دارند در حالی که برای آبرسانی به آنها تنها ۱۷ کیلومتر لوله‌گذاری شده است و برای این مناطق با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی گفت: چرا باید کوزه‌گر از کوزه شکسته آب بخورد در منطقه چادگان که خود منبع تامین آب استان است روستاهایی داریم که یک اینچ آب برای آب شرب نیاز دارند، اما اجازه برداشت نمی‌دهند.

نماینده چادگان در شورای اسلامی استان تصریح کرد: با وجود این مشکلات در موضوع آب برای حفر چاه هم منابع طبیعی اجازه نمی‌دهد و مردم منطقه چادگان در وضعیت بدی قرار گرفته‌اند.

شجاعی با بیان اینکه قرار بود به ۱۹ روستای چادگان از آب چشمه‌لنگان آبرسانی شود، اظهار کرد: شبکه‌های آبرسانی چادگان فرسوده و نیازمند اصلاح شبکه است چرا که ایجاد آنها به زمان قبل از انقلاب می‌رسد.

وی با انتقاد از اینکه پرونده‌ها و درخواست‌های شهرستان‌ها با تغییر دولت‌ها مختومه می‌شوند، افزود: درخواست‌هایی که در دولت قبل دادیم هنوز اجرایی نشده است و در این زمینه از مسئولان استانی تقاضای همکاری و توجه بیشتری داریم.

وی با بیان اینکه باید بر کیفیت آب شرب مردم توجه و نظارت بیشتری شود، گفت: فاضلاب برخی روستاهای غرب استان هنوز اجرایی نشده است حتی در برخی موارد فاضلاب روستایی وارد آب شرب می‌شود.

کد خبر 361993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.