طرح توسعه شهری برنامه‌ای شناور و منعطف است

یک کارشناس طراحی شهری با بیان اینکه رویکرد طرح توسعه شهر اصفهان، مشارکتی است، گفت: یکی از مهمترین اصول توسعه شهری، مشارکت همه اقشار جامعه است که در این راستا با برگزاری جلساتی، درخواست ها و نظرات آنها دریافت و در طرح گنجانده می‌شود.

علی محمد ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای نخستین بار در اصفهان در تدوین طرح توسعه شهری به طور ویژه مباحث مربوط به طراحی شهری لحاظ می‌شود.

وی افزود: در اجرای هر چه بهتر طرح توسعه شهری، مشارکت مردمی نقش اساسی دارد همانطور که در دنیا نیز طرح هایی موفق می‌شود که مشارکت مردم را همراه داشته باشد، بنابراین در تهیه طرح توسعه شهری بیشتر نقش مردم دیده شده است.

این کارشناس طراحی شهری با تاکید بر اینکه طرح توسعه شهری برنامه ای شناور و منعطف است، گفت: قابلیت انعطاف در این طرح باعث می‌شود تبعات مثبت و منفی آن را در طول زمان اجرا ببینیم و در صورت نیاز اصلاح کنیم.

ظهرابی از اجرای برنامه‌ای ویژه با هدف زیباسازی ورودی‌های شهر اصفهان در طرح توسعه شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف اجرای این طرح، نمایش زیبایی‌های هرچه بیشتر اصفهان؛ همچنین معرفی تاریخ و هویت این شهر است.

وی با اشاره به طرح توسعه پایدار حریم شهر اصفهان تصریح کرد: با اجرای این طرح می‌توان شهر را به سمت زیست‌پذیری سوق داد و با توجه به اینکه ریه شهر در حریم اصفهان قرار دارد لازم است به این مهم توجه ویژه‌ای شود.

این کارشناس طراحی شهری با اشاره به بافت فرسوده موجود در شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه یک چهارم بافت اصفهان فرسوده است و مشکلات این بافت به مرور زمان به دیگر بافت‌های شهر سرایت می‌کند، بازآفرینی بافت فرسوده در طرح توسعه شهری به طور خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 361991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.