رونق گردشگری شهرضا با ایده‌های نو

شهرضا – رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا گفت: ایده‌های نو در ایجاد استارت آپ‌های گردشگری، افق‌های تازه‌ای را فراروی صنعت توریست شهرضا قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فرید نعیمی ظهر امروز (چهارشنبه) در نخسیتن رویداد استارت آپی این شهرستان در حوزه گردشگری که در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: استارت آپ‌ها سازمان‌های موقتی هستند که مهمترین رسالت آن‌ها، خلق ثروت با استفاده از ارزش‌های ناشناخته است.

وی ارزش‌آفرینی و کارآفرینی را از مهمترین ویژگی‌های استارت آپ‌ها برشمرد و افزود: پایداری و ثبات شغلی، مقیاس‌پذیری و قابلیت توسعه از دیگر ویژگی‌های کسب و کارهای نو است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه کسب و کارهای استارت آپی در فاصله‌ سال‌های ۹۲ تا ۹۷ در کشور ۳۲ برابر شده است، خاطرنشان کرد: رشد شتابان این نوع از کسب و کارها نشان می‌دهد که در آینده سهم بیشتری را از اقتصاد ناخالص ملی به خود اختصاص می‌دهند.

نعیمی با بیان اینکه در حال حاضر دو دهم درصد از اقتصاد ناخالص ملی به فعالیت‌های استارت آپی اختصاص دارد، یادآور شد: سهم این فعالیت‌ها در افق چشم انداز اقتصاد ملی ۱۰ درصد است.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت سرمایه‌گذاران از صاحبان ایده‌های جدید، تصریح کرد: شمار سرمایه‌گذاران این بخش از ۱۳۰ نفر در سال ۱۳۹۲ به ۴۱ هزار نفر در سال ۹۷ افزایش یافته است که این مسئله نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران با درک اهمیت استارت آپ‌ها، برای افزایش ثروت از آن‌ها حمایت می‌کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا اظهار کرد: طبق آمارهای جهانی از ۱۰ ایده استارت آپی، ۹ ایده با شکست مواجه می‌شود که این آمار اهمیت حمایت از آن‌ها را نشان‌ می‌دهند.

نعیمی با بیان اینکه دولت، دانشگاه و سرمایه‌گذاران از مهمترین اجزای ایجاد کسب و کارهای استارت آپی هستند، تأکید کرد: ایده‌های نو با استفاده از دانش و فن‌آوری روزآمد، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش و به ثبات مشاغل ایجاد شده، منجر می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد استارت آپی گردشگری این شهرستان تصریح کرد: ایده‌های نو در ایجاد استارت آپ‌های گردشگری، افق‌های تازه‌ای را فرا روی صنعت توریسم شهرضا قرار می‌دهند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا از ارسال ۲۵ ایده به دبیرخانه این رویداد خبر داد و افزود: از این تعداد، ۱۶ ایده به مرحله داوری راه یافتند.

نعیمی از برگزاری نخسیتن رویداد استارت آپی این شهرستان در حوزه صنایع غذایی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: برای رشد و توسعه اقتصادی، راهکاری به جز شناسایی چالش‌های سرمایه‌گذاری شهرضا و استفاده از ایده‌های نو وجود ندارد.

کد خبر 361961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.