هدف اصلی شبکه شهرهای خلاق، توسعه پایدار شهری است

مدیر مرکزخلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: هدف اصلی شبکه شهرهای خلاق، توسعه پایدار شهری است یعنی  توسعه ای که مبتنی بر اکو سیستم و اقتصاد پایدار شهر باشد.

محمد حسین قورچانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع خلاق برای اولین‌بار در اصفهان، اظهار کرد: فرآیندهایی باید انجام شود که فقط به اسم و برند اکتفا نکرده و بتوانیم از پیوستن به شبکه شهرهای خلاق استفاده حداکثری داشته باشیم.

مدیر مرکزخلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه هدف ما ورود به حوزه اقتصاد خلاق، اقتصادی مبتنی بر دانش و صنایع خلاق است، گفت: از این رو با همکاری شرکت سامان گستر به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه صنایع خلاق و همچین شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان، اقدام به برگزاری اولین نمایشگاه صنایع خلاق کشور در اصفهان کردیم.

وی افزود: در این نمایشگاه به دنبال ایجاد نگاهی دگرگون به صنایع خلاق هستیم، با توجه به اینکه پیشینه اقتصاد اصفهان مبتنی بر صنایع خلاق بوده و این نوع اقتصاد از دیرباز در شهر اصفهان ارزش‌آفرینی داشته است، مجددا بازگشتی داشتیم به صنایعی که با اکوسیستم شهر و زیست بوم آن تناسب دارد، این صنایع نه تنها آلاینده نبوده و ارزش افزوده بالایی دارد، آب‌بر نیز نیستند.

قورچانی اضافه کرد: صنایع خلاق مبتنی بر هنر فرهنگ و خلاقیت های شهری اصفهان است و می‌تواند به صادرات و جذب توریست کمک کند چنانچه با صادر شدن این محصولات بخشی از فرهنگ خودمان را می‌توانیم به دیگر کشورها صادر کنیم و تاثیرگذاری فرهنگی و هنری در شهرهای دیگر جهان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم بر این است که در راستای توسعه پایدار شهری نگاه ها را تغییر دهیم و بتوانیم این نگاه جدید را در مدیران شهری، استانی و مردم تبیین کنیم.

مدیر مرکزخلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: صنایع خلاق دامنه گسترده‌ای دارد، این دامنه از حوزه هنرهای دیجیتال تا هنرهای رسانه‌ای جدید، انیمیشن و مُد که اعم از طراحی های صنعتی، معماری‌های داخلی و اسباب‌بازی‌های مختلف و استفاده بهینه از اماکن تاریخی می‌شود را در بر می ‌گیرد، گستره ای که مبتنی بر فرهنگ و هنر طبقه خلاق شهر است و به توسعه طبقه خلاق شهر به عنوان موتورها و محرک‌های اصلی توسعه شهر اصفهان کمک می‌کند.

برگزاری همایش ملی شهر خلاق ترویج و توسعه در اصفهان

وی اعلام کرد: در کنار این نماییشگاه، فردا همایش ملی شهر خلاق ترویج و توسعه نیز برگزار می شود، در کارگاه‌های این همایش شرایط پیوستن به شبکه شهرهای خلاق، شرایط ماندن در این سطح و مفاهیم آکادمیک این موضوع در حضور شهرهای دیگر بررسی خواهد شد.

قورچانی همچنین از رونمایی کتاب " نگاهی به شهر خلاق، تجربه اصفهان" خبر داد و افزود: در این کتاب بیشتر بر تجربه اصفهان بعد از پیوستن به شبکه شهر خلاق توجه شده و خروجی کارهای که انجام داده‌ایم و چشم انداز آینده اصفهان عنوان شده است.

کد خبر 361956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.