تولید و عرضه ۲۴۰ اثر پژوهشی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اصفهان

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: طی سال گذشته پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ۲۴۰ اثر پژوهشی جدید در حوزه علوم اسلامی تولید و عرضه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا،‌ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان صبح امروز _چهارشنبه ۲۸ آذر ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پژوهش، نگاهی عمیق تخصصی و عالمانه همراه با دقت به زمان و مکان برای حل مسائل و پیشرفت علمی است.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به رسالتی که حوزه های علمیه در کشور دارند، دفتر پژوهش خود را پس از ایجاد دفتر تبلیغات اسلامی ایجاد کرد و پژوهش را سرلوحه کارهای خود قرار داد.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه پژوهش باید محور فعالیت ها و پیشرو در تمام امور اجرایی باشد، تصریح کرد: از این رو دفتر تبلیغات، واحد پژوهش خود را گسترش داد و به مرور پژوهشگاه علوم و تبلیغات را در دفتر تبلیغات تأسیس کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان با بیان اینکه تمام واحدهای علمی باید کارهای پژوهشی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند، تأکید کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درصدد ارائه گزارشی از عملکرد واحد پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی برآمدیم و در کمال خرسندی اعلام می‌کنیم که طی حدود یک دهه‌ای که از فعالیت دفتر پژوهش تبلیغات اسلامی اصفهان می‌گذرد، همواره به سمت نگاه دقیق به امر پژوهش پیش رفته است.

وی ادامه داد: گام اول برای ایجاد تمدن اسلامی، انقلاب اسلامی است، البته هنوز چهارگام دیگر برای تدوین سند تمدن سازی اسلامی باقی مانده است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان سه گام باقی مانده را دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی برشمرد و گفت: در حال حرکت به سمت تمدن اسلامی هستیم بنابراین باید به آسیب های گذشته توجه کرده و به سمت تمدن اسلامی گام برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان افزود: شعار امسال دفتر تبلیغات اسلامی در هفته پژوهش «توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی با رویکرد مسئله محوری» است که در این راستا نمایشگاهی در شهر قم در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی۲۴۰ اثر پژوهشی جدید در حوزه علوم اسلامی تولید و عرضه کرده است، گفت: در پژوهشکده اصفهان سال گذشه ۱۴ اثر جدید را عرضه کردیم و از ابتدای تأسیس نشر اصفهان که تاکنون شش سال از آن زمان می گذرد ۸۹ عنوان کتاب و ۱۲۴ جلد کتاب چاپ شده و هفت عنوان کتاب نیز آماده نشر است که ۴۲ عنوان از این کتاب ها مربوط به آثار آیت الله العظمی مظاهری در اصفهان است و مجموعه آثار ایشان در ۲۷ جلد شاخص‌ترین این آثار به شمار می رود.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اعلام اینکه از ابتدای تأسیس نشر اصفهان ماهانه دو کتاب در انتشارات اصفهان چاپ شده است، افزود: در مجموع تاکنون۵۰ هزار صفحه کتاب در اصفهان چاپ شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان ادامه داد: در بخش خدمات پژوهشی در دفتر تبلیغات، کتابخانه ای با ۵۰هزار جلد کتاب در اختیار پژوهشگران و محققان قرار گرفته است، همچنین در بخش اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی، تعداد ۳۰هزار جلد مطبوعات تخصصی در اختیار محققان و پژوهشگران قرار داده شده است.

وی برگزاری ۱۲۰ نشست و کارگاه توسط معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: ۸۰ پروژه تحقیقاتی و پژوهشی در معاونت پژوهشی تبلیغات اسلامی اصفهان انجام شده که ۵۰ درصد آنها در حوزه اخلاق و خانواده بوده است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه در سال جاری ۴۰ کرسی آزاد اندیشی و نقد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در موضوعات اقتصاد مقاومتی، ولایت فقیه، سبک زندگی و خانواده، فضای مجازی و مبارزه با فرق انحرافی برگزار می شود، افزود: تا کنون بیش از ۱۲۰ کرسی آزاد اندیشی توسط دبیرخانه کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های علمیه برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان خاطر نشان کرد: در بخش بین المللی در حوزه پژوهش قراردادی با انتشارات بریل هلند منعقد و مقرر شده کتاب هایی که در حوزه علوم اسلامی چاپ شده، در ایران بازنشر شود، گفت: یکی از این کتاب ها «اخلاق ناصری» است که انتشار یافته است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۹ دوره همایش ادیان توحیدی برگزار شده و حمایت معنوی و علمی خوبی توسط دفتر تبلیغات اسلامی انجام شده است، ادامه داد: شش دوره همایش «اهل قلم» توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شده که مهم‌ترین آن کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی مظاهری و تأسیس بنیاد بین المللی اخلاق بوده است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: تا کنون ۵۱ شماره از نشریه علمی ترویجی با عنوان «فصلنامه اخلاق» چاپ شده و «فصلنامه نوقلم» نیز برای حمایت پژوهشگران جوان منتشر می‌شود.

کد خبر 361949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.