ظرفیت اقتصادی خواهر خواندگی در ایران مهجور مانده است

یک کارشناس اقتصاد گردشگری گفت: تامین تسهیلات برای شهروندان خواهر خوانده‌ها، از سوی یکدیگر منجر به ایجاد مزیت اقتصادی خواهر خواندگی شهرها با یکدیگر می شود اما متاسفانه این فعالیت در میان امور مدیریت شهرهای ایران مهجور مانده است.

حبیب الله صیامی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه وضعیت اقتصادی دو شهر خواهر خوانده می تواند در بسیاری از موارد به یاری هر کدام از این شهرها بیاید، اظهار کرد: تاثیر زیاد وضعیت اقتصادی شهر های خواهر خوانده بر یکدیگر قابل انکار نیست، اما متاسفانه مسئولان شهری در ایران از این مزیت مهم میان خواهرخوانده ها غافل هستند و تلاشی برای برقراری ارتباط اقتصادی و فراهم سازی بستر رشد میان شهر های خواهر خوانده نمی کنند.

وی افزود: در بسیاری از مواردی که در شهرهای اروپایی عقد خواهر خواندگی میان دو شهر انجام می گیرد، هر دو شهر سعی می کنند تا با استفاده از تجربیات شهر دیگر به اقتصاد خود رونق بیشتری ببخشند و از مزایای اقتصادی خواهر خواندگی برای تعالی اقتصاد و توسعه صنعتی خود استفاده کنند.

صیامی نقش کمیته های شهروندی در برقراری ارتباط میان خواهر خوانده‌های شهر را مهم دانست و ادامه داد: کمیته های شهروندی و محلی شهرها می توانند با بهره‌گیری از نقش خود در روابط شهری، در بسیاری از موارد با مسئولان شهرهای خواهر خوانده تعامل داشته باشند و تجربیات آنها را برای مسئولان خود منعکس کنند.

این کارشناس اقتصاد گردشگری اضافه کرد: شباهت فرهنگی و تمدنی دو شهر مهم ترین ملاک خواهر خواندگی آنها با یکدیگر است اما متاسفانه امروزه، بسیاری از خواهر خواندگی هایی که انجام می شود، رنگ و بوی سیاسی دارد و به ملاک فرهنگی و تمدنی خواهر خواندگی توجهی نمی شود.

کد خبر 361937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.