با تشکیل ستاد، زاینده رود ساماندهی و احیا می‌شود

نماینده مردم فریدن، چادگان و فریدون‌شهر گفت: ماحصل جلساتی که نمایندگان استان با رییس مجلس، رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر نیرو داشتند، این بوده است که اتفاقات خوبی در زمینه مشکلات آب اصفهان به ویژه آب شرب وکشاورزی رقم بخورد.

اکبر ترکی در توضیح زمینه‌ها و دلایل دستور حسن روحانی برای تشکیل ستاد احیای زاینده رود، به خبرنگار ایمنا گفت: نمایندگان استان در جلسه اخیر خود با دکتر لاریجانی این درخواست را مطرح کردند که دولت به وعده های انتخاباتی خود عمل کرده و به مشکلات آب مردم اصفهان به طور جدی‌تری توجه کند.

وی افزود: در پی اعلام این درخواست، رییس مجلس نامه‌ای جهت رسیدگی به این مشکلات خطاب به ایشان تنظیم کردند و در پاسخ نیز آقای روحانی به معاون اول دستور دادند این موضوع در اسرع وقت در هیأت دولت مطرح و راهکارهایی جهت رفع معضلات آب اصفهان تصویب شود.

نماینده مردم فریدن، چادگان و فریدون‌شهر گفت: اگر این ستاد تشکیل و بودجه کافی برای آن تأمین شود، زاینده رود ساماندهی و احیا می شود و همه مردم در همه شهرستانهای غرب، شرق و جنوب و شمال از آن بهره مند می شوند. 

ترکی افزود: روز گذشته نیز تعداد زیادی از نمایندگان استان جلسه‌ای با آقای نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه داشتند که در آن مقرر شد بحث آبرسانی به تمام شهرهای استان با اجرایی شدن سامانه دوم از طریق مشارکت ۵۰-۵۰ بین دولت و بخش خصوصی عملیاتی شود، که این توافق هم انجام شد.

وی افزود: بر این اساس، آقای دکتر عدل، معاون دکتر نوبخت به همراه آقای میرمحمد صادقی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان و تعدادی از نمایندگان استان جلسه‌ای با بخش خصوصی داشتند و ان شاء الله این توافقات اجرایی می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: در طی این مدت تعدادی از نمایندگان استان‌های دیگر به صورت حضوری و شفاهی با نمایندگان مستعفی استان صحبت کردهاند و قرار شده متنی را تعداد زیادی از نمایندگان تهیه کنند و در آن هم از دولت بخواهند به دغدغه های آب مردم اصفهان رسیدگی کند و هم از نمایندگان مستعفی بخواهند در جلسات علنی مجلس و کمیسیون ها شرکت کنند.

نماینده مردم فریدن، چادگان و فریدون‌شهر گفت: در مجموع ماحصل جلساتی که نمایندگان استان با رییس مجلس، رییس سازمان برنامه و بودجه و دیروز عصر با وزیر محترم نیرو داشتند، این بوده است که اتفاقات خوبی در زمینه مشکلات آب اصفهان به ویژه آب شرب وکشاورزی رقم بخورد. با چنین پیش زمینه ای نمایندگان استان اصفهان متقاعد شدند که در جلسات علنی مجلس شرکت کنند.

به گزارش ایمنا،تعدادی از نمایندگان اصفهان که از روز یکشنبه‌ در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی شرکت نمی‌کردند، در جلسه علنی امروز چهارشنبه-۲۸ آذرماه- مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

کد خبر 361930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.