فضای گردشگری اصفهان به میدان امام محدود شده است

کارشناس مرمت شهری با تاکید بر این که اصفهان دارای جذابیت های گردشگری بسیاری است و نباید این جذابیت ها را به مکان خاصی محدود کرد، گفت: متاسفانه در حال حاضر مسیر گردشگری در اصفهان محدود به میدان امام شده است در صورتی که گوشه به گوشه شهر دارای پتاسیل های فراوانی در جذب گردشگر است.

فرزانه حیات داودی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فقط اراده و همت مسئولان شهری می‌تواند مسیرهای فراموش شده در جذب گردشگر را تقویت کرده و نیرو ببخشد.

وی با بیان این که گردشگران به دو گروه عام و خاص دسته بندی می‌شوند خاطرنشان کرد: گروه عام آن طیف هستند که تنها برای تفریح از اماکن گردشگری بازدید می‌کنند و اطلاعات خاصی از این اماکن ندارند ولی گروه خاص آن دسته هستند که در مسائل گردشگری و تاریخی متخصص بوده و همواره به دنبال یافتن ارتباط میان فضاهای قدیمی و جدید هستند.

این کارشناس مرمت شهری اضافه کرد:  متخصصان این موضوع، در زمان بافت گردی متوجه می‌شوند فضاهای خدماتی به گردشگران محدود به میدان امام شده است و سایر مسیرها به خوبی نمایش داده نمی‌شود و همچنین تسهیلات لازم در این مسیرها مانند پراکندگی پارکینگ و یا سایر عوامل تسهیل کننده وجود ندارد.

حیات داودی با اشاره به فضای تاریخی در میدان امام علی (ع) تصریح کرد: با توجه به مدرنیته شدن این میدان، پیوندهای تاریخی برای گردشگر در هنگام بازدید از بین رفته و جذابیت گردشگری این بافت در فضای مدرن محو شده است. 

به گفته وی همه ارگان ها و دستگاه های شهری باید دست در دست هم داده و پتاسیل های تاریخی شهر را با هدف جذب گردشگر تقویت کنند.

کد خبر 361929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.