توسعه زیرساخت‌های سینما در دستور کار مدیریت شهری اصفهان

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه زیرساخت‌های صنعت سینما به منظور ایجاد فرصتی برای رشد صنایع خلاق در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار دارد.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های شورای شهر حمایت از صنایع خلاق است، اظهار کرد: در راستای توسعه صنایع خلاق، گسترش سینماها را در دستور کار قرار دادیم چرا که این مراکز یکی از بسترهای مناسب در این زمینه است و شهروندان باید  با آرامش در نزدیک‌ترین محل زندگی خود از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کمبود سینما در شهر اصفهان و نبود زیرساخت‌های لازم برای این امر هنرمندان فعال در صنعت سینمای اصفهان را دلسرد از ادامه فعالیت کرده بود، افزود: بر این اساس مدیریت شهری در این بخش ورود کرد و تاکنون پروژه‌های مختلفی را از جمله پردیس سینمایی چهارباغ و ...به بهره برداری رسانده است.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بهره برداری از پردیس سینمایی ساحل را نیز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته با همکاری مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های صنعت سینما در اصفهان اعلام کرد و گفت: این سینما در گذشته یک سالن داشت و در حال حاضر به تعدادی سالن سینما با ظرفیت‌های متفاوت از جمله فضای مناسب و خاص برای کودکان و افراد توانخواه، تجهیز شد.  

روشن اظهار کرد: پس از یک سال انتظار امروز با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین مسئولان حوزه هنری، از پردیس سینما ساحل رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از گسترش سینماها، توسعه صنعت سینما  و اجرای برنامه‌های متنوع  فرهنگی است.

 رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر گفت: سینماهایی در مناطق مختلف شهر از جمله خوراسگان هم ساخته شد که روزهای آینده از آن بهره‌برداری می‌شود و پس از آن بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، سینما رهنان و یک سینما هم در منطقه ۸ شهرداری در راستای عدالت محوری برای شهروندان ساکن در آن مناطق هم  ایجاد خواهدشد.

کد خبر 361922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.