چه میوه‌هایی دندان‌ها را سفید می‌کنند؟

روش‌های طبیعی سفید کردن دندان‌ها ، اغلب بی‌ضرر بوده و علاوه بر آنکه لکه‌های دندان را از بین می‌برند در میکرب‌زدایی و خوشبو شدن دهان نیز  نقش موثری دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مواردی که هنگام سخنرانی و یا صحبت کردن باعث می‌شود مخاطبان بیشتری جذب ما شوند، داشتن دندان‌های زیبا و سفید است. اما مصرف روزانه مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی نظیر چای یا قهوه، باعث زرد شدن دندان‌ها شده و آن‌ها را از حالت شفاف، خارج می‌کند. زرد شدن دندان‌ها می‌تواند نشانه جرم‌های دندان باشد که علاوه بر ایجاد ظاهر ناخوشایند برای دندان‌ها، به تدریج باعث از بین رفتن لثه‌ها نیز می‌شود. همچنین گاهی لکه‌های دندان  ممکن است ناشی از مصرف داروها و یا استعمال دخانیات باشد. در اینجا شما را با راهکارهای طبیعی برای از بین بردن لکه‌های زرد دندان و شفاف شدن رنگ دندان‌ها آشنا می‌کنیم:

از ترکیب آب لیمو و آب، غافل نشوید

یکی از راه‌های سفید کردن دندان‌ها استفاده از ترکیب آب لیمو و آب است. جالب است بدانید که این ترکیب خاصیت ضد باکتریایی داشته و به ترمیم دندان‌ها نیز کمک می‌کند. همچنین افراد می‌توانند نمک را  با لیمو مخلوط کرده، این ترکیب را بر روی دندان ‌های خود بمالند و پس از چند دقیقه دندان‌ها را با آب بشویند. نمک نیز یکی از راهکارهای قدیمی برای رفع زردی دندان‌ها محسوب می‌شود. دانه‌های نمک، لایه زرد روی دندان را از بین برده و نسبت به خمیردندان اثر ملایم‌تری دارند.

سفید کردن دندان‌ها با ریحان و پوست پرتقال

یکی از سفید کننده‌های دندان گیاه ریحان است که حتی دهان را در برابر بیماری‌ها نیز محافظت می‌کند. برای این کار افراد می‌توانند برگ‌های ریحان را خشک و آسیاب کرده، این ترکیب را به خمیردندان اضافه کرده و مسواک کنند. از دیگر روش‌های طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها استفاده از پوست پرتقال است. برای از بین‌بردن زردی دندان‌ها کافی است افراد قبل از خواب، پوست پرتقال را بر روی دندان‌های خود بمالند. در واقع ترکیب کلسیم و ویتامین C موجود در پوست پرتقال، با از بین بردن میکروب‌های دهان، بوی نامطبوع دهان را از بین برده و دندان‌ها را سفید می‌کند. همچنین افراد می‌توانند پودر پوست پرتقال را به خمیردندان اضافه کرده و مسواک کنند.

جرم گیری دندان با میوه‌ها

جالب است بدانید که میوه‌هایی مانند سیب و هویج دارای موادی هستند که رسوب دندان‌ها را از بین برده و جرم روی دندان‌ها را پاک می کنند. در واقع فیبر موجود در هویج به عنوان پاک کننده دندان عمل کرده و زردی دندان‌ها را نیز از بین می‌برد. از آنجا که میوه‌ها و سبزیجات سفت نظیر هویج و سیب با فشار بیشتری گاز زده می‌شوند، یک حالت سایش بر روی دندان‌ها ایجاد کرده که جرم دندان‌ها را به طور موثری از بین می‌برد. از دیگر میوه‌های سفید کننده دندان استفاده از توت فرنگی است. برای این کار افراد می‌توانند این میوه خوشمزه را بر روی دندان‌های خود  مالیده تا از دست زردی دندان های خود به شیوه طبیعی خلاص شوند.

با جوش شیرین دندان‌های خود را سفید کنید

جوش شیرین از دیگر راهکارهای طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها است، به گونه‌ای که در ترکیب اکثر خمیر دندان‌های صنعتی از این ماده استفاده می‌شود. اما برای جلوگیری از آسیب دیدن مینای دندان باید این ترکیب را با احتیاط مصرف کرد. در واقع جوش شیرین به کمک دانه‌های ریز خود ، لکه های زرد دندان‌ها را از بین برده و باعث سفیدی آن‌ها می‌شود.

کد خبر 361908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.