همکاری مدیران شهری اصفهان در احداث سینما ساحل قابل تقدیر است

مدیرعامل موسسه تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری گفت: قرار بودسینما ساحل قبل از عید ۹۷ افتتاح شود اما تا امروز به تاخیر افتاد، یکی از دلایل آن طولانی شدن پروسه ورادات بود با این حال در هیچ‌کجا همکاری که در اصفهان دیدم وجود ندارد، از مدیران شهری اصفهان که در انجام کارها بسیار کمک کردند تشکر می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست خبری مراسم افتتاحیه سینما ساحل امروز سه‌شنبه _۲۷ آذر_ با حضور محمود کاظمی مدیرعامل موسسه تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری و سید مصطفی حسینی مدیرامور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان در محل پردیس سینمایی ساحل برگزار شد.

در ابتدای این نشست امیر صفایی جو، نویسنده به نمایندگی از جامعه هنری و سینمایی ضمن تشکر از حوزه هنری عنوان کرد: ۹ سالن سینما با هویت‌های مختلف در این سینما احداث شده است، به نوعی وظیفه اهل هنر و فرهنگ است که اگر جایی گلایه می‌کردند امروز از این حرکت تقدیر کنند.

دو هزار و ۶۰۰ صندلی به ظرفیت استان اضافه شده است

محمود کاظمی در این نشست اظهار کرد: یکی از واحدهای اصلی حوزه هنری معاونت سینمایی است و در این معاونت یکی از مهم‌ترین بخش‌ها بخش سینماداری است. از سال ۹۲ سینماهای حوزه هنری به موسسه بهمن سبز واگذار شد، در هر کار پژوهش بسیار مهم است در این یکسال تحقیقات به انجام رسید و از سال ۹۴ کارهای عملیاتی ما آغاز شد و بخش مهمی از آن در اصفهان اتفاق افتاد.

مدیرعامل موسسه تبلیغاتی بهمن سبز ادامه داد: از سال ۹۴ تا سال ۹۷ تعداد ۱۱ هزار صندلی سینما توسط این موسسه بازسازی و ۴ هزار و ۵۰۰ صندلی به ظرفیت ناوگان اکران کشور اضافه شد. در استان اصفهان دو هزار و ۶۰۰ صندلی به ظرفیت اضافه شد و بدین ترتیب ۳۳ درصد سهم بازسازی مربوط به اصفهان بود،  دلیل این به مردم فهیم اصفهان برمی‌گردد که باعث شدند در اصفهان کار کنیم.

وی با اشاره به نقش شهرداری‌ اصفهان تصریح کرد: با همکاری شهرداران میمه، علویجه و خوراسگان توانستیم در این شهرها نیز سینماهایی تاسیس کنیم، اگر مسئولان طلب کنند راغت‌تر هستیم که به ساخت و ساز بپردازیم ضمن اینکه تا کنون حدود ۲۲ سینما و ۴۱ سالن توسط موسسه بهمن بازسازی شده است.

۱۱ میلیاد هزینه بازسازی سینما ساحل

کاظمی با بیان این نکته که حوزه هنری بزرگترین سینمادار کشور است، تاکید کرد:  درحال تلاش هستیم تا از رقبا خود پیش بیافتیم. پیشرفته‌ترین امکانات را به کار گرفته‌ایم و آپارات به طور کلی کنار رفته و سیستم‌های به‌روز جایگزین شده‌اند، در دور ترین نقاط ایران هم سینماها می‌توانند فیلم‌ها را با کیفیت مطلوب نمایش دهند.

‌مدیرعامل موسسه تبلیغاتی بهمن سبز درباره بودجه بازسازی سینما ساحل گفت: بودجه اولیه برای ساخت این مجموعه ۹ میلیارد بود اما با توجه به نوسانات دلار و بالا رفتن قیمت سیستم‌های صوتی و تصویری که باید از خارج کشور وارد می‌شد این مبلغ نهایتا به ۱۱ میلیارد رسید.

وی در ادامه درباره چرایی تاخیر در افتتاح این سینما افزود: قرار بود این سینما قبل از عید سال ۹۷ افتتاح شود اما افتتاح آن تا امروز به تاخیر افتاد، یکی از دلایل آن طولانی شدن پروسه ورادات تجهیزات بود و دلیل دیگر آن مشکل نقدینگی بود. مدیران اصفهان در پروسه احداث سینما به ما کمک کردند که بسیار از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

مدیر عامل موسسه بهمن سبز افزود: در هیچ‌کجا همکاری که در اصفهان دیدم وجود ندارد، از شهرداری و شورای شهر اصفهان که بسیار در انجام کارها کمک کردند تشکر می‌کنم. موسسه بهمن سبز هیچ بودجه‌ای دولتی ندارد و کاملا خودکفا است و باید با فروش بلیت و کارهای جنبی به سود برسد. شبانه روزی تلاش می‌کنیم که سینمایی را داشته باشیم که از رقبا عقب نباشد و بتواند مخاطب را جذب کند.

مخاطبان سینما چهارباغ پنج برابر شده اند

کاظمی بازسازی و نوسازی سینماها را در جذب مخاطب بسیار موثر دانست و گفت: پس از بازسازی سینما چهارباغ اصفهان که سینما کم رونقی بود با افزایش پنج برابری مخاطبان روبرو شد همچنین در میدان انقلاب تهران سینما بهمن پس از بازسازی فروش ۳.۵ برابری داشت. سینما ساحل هم با هزار و ۲۰۰ صندلی و ۹ سالن متفاوت با رده‌های سنی مختلف قطعا با این رونق مواجه خواهد شد.

مدیرعامل موسسه تبلیغاتی بهمن سبز با اشاره به برنامه‌های آینده در اصفهان، اظهار کرد: در برنامه آینده برای شهر اصفهان بازسازی سینما سپاهان را در دستور کار داریم. همچنین مرکزیت سینماهای اصفهان در چهارباغ است و قصد داریم مقداری از چهارباغ خارج شویم و به مناطق دیگر اصفهان برویم.

وی درباره سینماهای اندیشه، همایون و ایران تصریح کرد: وضعیت این سینماها همچنان از حوزه هنری و واحد حقوقی پیگیر هستند تا سرنوشت آن‌ها مشخص شود.

ورود مجلس و دولت لازم است

کاظمی کمک مجلس و دولت را برای سرپا ماندن سینماها لازم دانست و گفت: به تنهایی نمی‌شود قدم برداشت ارزان ترین تفریح برای مردم سینما است و طبق گفته مقام رهبری هیچ چیزی جای پرده سینما را نمی‌گیرد. دولت و مجلس اگر به کمک سینماها نیایند نمی‌شود تنهایی کار کرد، مخارج سینماها سر به فلک گذاشته و هزینه انرژی سالن‌ها به شدت بالا رفته است.

به گزارش ایمنا، مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی ساحل با حضور رییس حوزه هنری، شهردار اصفهان، استاندار و جمعی از تهیه کنندگان، کارگردانان و بازیگران چهارشنبه _۲۸ آذر_ از ساعت ۱۵ در محل سینما ساحل برگزار خواهد شد.

کد خبر 361872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.