قیمت میوه‌های شب یلدایی کاهش یافت/رونق در میادین میوه و تره بار اصفهان  

رییس اتحادیه عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان گفت: از هفته‌های پیش تلاش بر این بود که میوه‌های مورد نیاز برای مناسبت "شب یلدا" به وفور در دسترس مردم باشد و قیمت‌ها نیز کاهش یابد که این امر مهم در هفته جاری محقق شد.

ناصر اطرج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به غیر میوه های در سطح فوق ممتاز که حدود هشت درصد از میوه‌های میادین میوه و تره بار را شامل می شود بقیه میوه ها نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است، این میوه ها توسط خرده‌فروشان (مغازه‌داران) سطح شهر با افزایش قیمت قانونی بین ۱۵ تا ۳۵ درصد به فروش می رسد.

وی افزود: هفته قبل هندوانه در میدان کیلویی سه هزار تومان بود اما این هفته، قیمت آن در میادین از کیلویی هزار تا دو هزار تومان است، این میوه به وفور در میادین وجود دارد.

عضو هیئت رییسه اتاق اصناف اصفهان اضافه کرد: قیمت پرتقال نسبت به هفته قبل اُفت پیدا کرده است، پرتقال شمال هفته پیش در میدان کیلویی سه هزار تومان بود اما در هفته جاری بین کیلویی ۲۵۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان قیمت آن متفاوت است.

اطرج ادامه داد: به غیر از پنج درصد انار موجود که کیفیت فوق ممتاز دارد و قیمتش تغییر نکرده است (این انار همواره در میدان کیلویی ۷۰۰۰ تومان است)، بقیه انار ها هفته پیش بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان قیمت داشت که در هفته جاری ۱۰ درصد کاهش قیمت پیدا کرده است در حالیکه همیشه این میوه نزدیک شب یلدا افزایش قیمت داشت.

وی گفت: سیب در انواع قرمز و زرد به وفور موجود است، به غیر از هشت درصد سیب موجود در میدان میوه و تره بار که هشت هزار تومان بوده و کاهش قیمت پیدا نکرده است، سایر انواع این میوه هفته‌های پیش از هفت هزار تومان تا قیمت‌های کمتر بود اما اکنون شش هزار تومان و کمتر از آن است، قیمت سیب‌های زرد و قرمز خیلی تفاوتی ندارد.

رییس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان اعلام کرد: اوضاع میادین میوه و تره بار اصفهان و خرید و فروش در آن بسیار خوب و پر رونق است همچنین با اجرای طرح ویژه اصناف و  بازرسی همه روزه‌ای که انجام می شود، تخلفی در قیمت‌گذاری مشاهده نشده و نمی شود.

کد خبر 361839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.