برای خط دوم قطار شهری اصفهان تا کنون ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید شهری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه خط دوم مترو اصفهان هزینه شده است، گفت: اجرای این طرح چهارساله است و برای راه‌اندازی تا حدودی به نیاز ارزی و تامین تجهیزات از خارج کشور بستگی دارد که با مساعدت تامین اعتبار دولت محقق می شود.

فتح الله معین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه پروژه خط دوم قطار شهری، پروژه ای بزرگ و پرهزینه است که در ظاهر خیلی مشهود نیست، اظهار کرد: راه‌اندازی این پروژه می‌تواند کلیدی‌ترین گام در جهت رفع محرومیت منطقه ۱۴ و تحول اساسی در آن منطقه باشد.

وی افزود: در دوره جدید مدیریت شهری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای خط دو مترو هزینه شده و حدود سه یا چهار ایستگاه آن تملک شده است، برای اجرایی شدن این پروژه بسیار جدی عمل می‌کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: شهردار اصفهان و شورای شهر بر فازبندی پروژه تاکید دارند تا هر چه زودتر فاز اول آن راه اندازی شود که کارهای خوبی هم در حال انجام است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح چهار ساله است و چون تا حدودی نیاز ارزی و تأمین تجهیزات از خارج کشور دارد که اگر به مشکل جدی برخورد نکنیم آن را تأمین خواهیم کرد، بخش اعتبار دولتی هم با پیگیری‌های استاندار وقت در یکی دو سال اخیر تامین شده است .

معین با اشاره به دیگر طرح‌های عمرانی شهر اصفهان گفت: یکی از اقدامات اساسی ما در خصوص خیابان و گذرگاهی است که از میدان فرزانگان است، حدود ۸۰ میلیارد تومان برای این طرح بزرگ عمرانی اعتبار پیش بینی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اظهار کرد: طرح عمرانی سومی که در هفته آینده عملیات اجرای آن آغاز می‌شود رینگ حفاظتی است که حداقل بخشی از  آن در محدوده شهرداری اصفهان است   و احساس می کنم این کار بزرگ به نحو مطلوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه  پیگیری های جدی  شهرداری در راستای جذب سرمایه گذاری ها بوده است، گفت: ما در مرحله ای هستیم که دو پروانه ساخت برای هتل های پنج ستاره صادر کنیم، چرا که گام اساسی در جهت رونق گردشگری اصفهان است.

معین افزود: یک سری از طرح ها مانند سالن اجلاس که سال‌های قبل متوقف شده بودند، دوباره فعال شده‌اند و اکثر بدهی ها به  پیمانکاران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه  متأسفانه  پارک جدید پردیس هنر را با پیشرفت حدود ۱۰ الی ۱۵ درصدی افتتاح کردند اما  اعتباری هم برای آن پیش بینی نشده بود، ابراز امیدواری کرد: هر چه سریع برای اجرای طرح و راه اندازی آن اقدام شود.

رییس شورای اسلامی شهر گفت:  طرح های مربوط به منطقه گردشگری و تفریحی شهر رویاها را دوباره فعال کردیم  و کارهایش را انجام می دهیم.

معین گفت: از جمله اقدامات دیگری که تلاش شد با سرعت  انجام شود طرح پیاده راه سازی چهارباغ عباسی بود که با همه جوانب کار انجام شده است.

کد خبر 361836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد بيگي IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    1 0
    سلام.... ايا امكان دارد اداره اب و فاضلاب شماره 1 واقع در خيابان ابشار سوم(روبروي شهرك شهيد كشوري) از اين مكان جمع اوري گرددوبه جاي ان پارك و تفريحگاه ساخته شود همچنين كشارگاه سابق و مكان بازيافت مجاور ان..... ديگراينكه هتلي كه قرار بود در شهرك شهيد كشوري ساخته شود كي ساخته ميشود؟!