باید اختیارات استانداران را گسترده کرد

نماینده مردم شهربابک در مجلس گفت: باید حوزه اختیارات استانداران را گسترده کرد و نظارت در داخل استان‌ها را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، علی اسدی کرم در تذکری به رییس جمهور تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور فعال باشیم و حوزه‌های صنعت، معدن و سایر بخش ها را جهت اشتغال در استان ها فعال کنیم، باید حوزه اختیارات استانداران را گسترده کرد و نظارت در داخل استان ها را افزایش دهیم در حالی که اختیارات استانداران امروز محدود است و حل مشکلات اداره استان ها برای آنها زمانبر و طولانی است.

وی خطاب به رییس جمهوری تاکید کرد: از شما تقاضا دارم تمام دستگاه‌های اجرایی را تحت فشار قرار دهید تا دولت الکترونیک به طور کامل اجرا شود. دستگاه‌هایی که دارای سیستم‌های متعدد الکترونیکی هستند و موازی کاری در این دستگاه ها وجود دارد، اگر به دولت الکترونیک متصل شوند، نه تنها هزینه ها کاهش می یابد، بلکه رانت و فساد در دستگاه های اجرایی کم شده و این سیستم اداری پیچیده تبدیل به یک سیستم شفاف و بدون رانت و فساد می شود و می تواند با کمترین هزینه و زمان پاسخگوی نیازهای ملت بزرگ ایران باشد.

اسدی کرم با بیان اینکه سیستم اداری موجود پاسخگوی نیازهای مردم ایران نیست، ادامه داد: اگر بخواهیم بر تحریم ها فائق آمده و رضایتمندی مردم را در کنار مسئولان کشور داشته باشیم، به دلیل آماده بودن زیرساخت های دولت الکترونیک به سرعت می توان به این اهداف دست یافت.

کد خبر 361830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.