جاده‌های روستایی اصفهان استاندارد نیست

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: بسیاری از مسیرهای بین شهری استان اصفهان از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و حتی جاده‌های روستایی هنوز دوطرفه هستند و مشکلات ایمنی بسیاری در برخی از این جاده‌ها وجود دارد.

عباس محمد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تبریک روز حمل‌ونقل به فعالان این عرصه، اظهار کرد: تاکنون در ناوگان‌های ریلی و هوایی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم؛ به سبب تحریم‌های ایجاد شده مشکلاتی در این ناوگان‌ها داشته‌ایم که با تکیه بر توان جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان این مشکلات به زودی برطرف خواهد شد.

وی با ابراز تأسف از میزان بالای تصادفات جاده‌ای افزود: متاسفانه آمار این نوع تصادفات در ایران نسبت به دیگر کشورها بالاست و با وجود تلاش پلیس راه، راه‌ و شهرسازی، راهنمایی ‌و رانندگی متاسفانه باز هم شاهد میزان بالای مرگ‌ و میر در تصادفات جاده‌ای هستیم.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای عالی استان‌ها سه عامل راننده، جاده و و خودرو را در تصادفات جاده‌ای دخیل دانست و تصریح کرد: جاده‌های ایران تا حدودی در حال نزدیک شدن به سطح استاندارد هستند اما بسیاری از مسیرهای بین شهری استان اصفهان از استانداردهای لازم برخوردار نیست و حتی جاده‌های روستایی هنوز دوطرفه هستند و مشکلات ایمنی بسیاری در برخی از این جاده‌ها وجود دارد.

صالحی در خصوص نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف گفت: با توجه به اینکه این نقاط توسط پلیس راه و شهرداری‌ها احصا شده است اما هنوز مسئولان کشوری و استانی با وجود اینکه بیشترین میزان مرگ‌ و میر در این نقاط است، در برطرف کردن این نقاط تعلل می‌کنند.

نماینده فریدن در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه خودروهای داخلی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، افزود: این موضوع باید در دستور کار دولت قرار گیرد و با نظارت بیشتر و جدی‌تر بر خودروسازان باعث رعایت استانداردهای لازم در آنها باشند.

صالحی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین توسط راننده‌ها خاطرنشان کرد: در این امر باید آموزش‌های با کیفیت‌تری در نظر گرفته شود و مسئولان صداوسیما و رسانه‌ها بیشتر به این امر توجه کنند؛ بسیاری از قوانین راهنمایی و رانندگی باید از کودکی به افراد آموزش داده شود و در دروس آموزش ‌وپرورش قرار گیرد.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نقش شوراها در جلوگیری از تصادفات جاده‌ای و شهری مؤثر است، اظهار کرد: با توجه به اینکه جاده‌های روستایی از کیفیت لازم برخوردار نیستند و اکثر آنها حادثه‌خیز هستند شوراها می‌توانند علاوه بر آموزش همگانی و بروزرسانی تابلوهای درون شهری نظارت دقیقی بر جاده‌های شهری، بین شهری و روستایی داشته باشند.

صالحی با ابراز امیدواری از اینکه شورای عالی استان‌ها بتواند با تفاهم‌نامه‌های جدید با دستگاه‌های مربوط در این زمینه مؤثر واقع شود، گفت: از سوی شورای عالی استان‌ها انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با راه و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی در دستور کار است تا شوراها به این موضوع ورود کرده و نسبت به آموزش‌های لازم اقدام کنند.

نماینده شهرستان فریدن در شورای عالی استان‌ها در خصوص کیفیت جاده‌های غرب استان اصفهان افزود: در شهرستان فریدن جاده‌های قبلی از قسمت پلیس راه فریدن تا دوراهی "نهرخلج" تصادفات و تلفات انسانی بسیاری داشت که با پیگیری‌های ویژه مسئولان استان جاده اصفهان به خوزستان تماماً دو بانده شد اما هنوز قسمتی از حدفاصل روستای "بلتاق" در منطقه بویین ومیاندشت تا شهرستان الیگودرز دوطرفه است که این جاده مشکلات عدیده‌ای برای رانندگان و شهروندان به وجود آورده است.

وی با تاکید بر مشکلات عدیده جاده‌های روستایی غرب استان افزود: متاسفانه در شهرستان‌های غرب استان اعم از چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین‌ومیاندشت جاده‌های روستایی مشکلات عدیده‌ای دارند که مسئولان دستگاه‌های مربوط باید توجه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشند.

کد خبر 361823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.