تدوین بودجه با شرایط تحریم

رییس دیوان محاسبات کل کشور گفت: دولت و مجلس باید در زمان بررسی لایحه بودجه درباره ساز و کارهای تولید و افزایش اشتغال دقت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، عادل آذر در نشست علنی امروز سه شنبه-۲۷ آذرماه- مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارش این دیوان از عملکرد هشت ماهه قانون بودجه ۹۷ پرداخت و با بیان اینکه این گزارش توسط کمیته‌های تخصصی و با حضور وزارتخانه‌های مربوطه به خصوص وزارت امور اقتصاد و دارایی تهیه شد، خاطرنشان کرد: تدوین بودجه ۹۸ در شرایط تحریم خواهد بود، از این رو باید به مسائلی توجه کرد که شاید در گذشته چندان به آن بها نمی‌دادیم.

نماینده سابق مجلس با تأکید بر توجه به دغدغه‌های ناشی از حسابرسی‌ها تاکید کرد: در این گزارش نرخ تورم از سال ۹۰ تا آبان ۹۷ فهرست شده که نشان می‌دهد شوک ارزی سال ۹۰ باعث شده رشد اقتصادی به ۷.۴- کاهش یابد.

عادل آذر در ادامه با بیان اینکه طبق گزارش عملکرد هشت ماهه، درصد عملکرد نسبت به پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۵۷.۸ درصد است، افزود: واگذاری‌ دارایی‌های مالی طی این مدت ۷۷ درصد بوده و اگرچه درصد تملک دارایی‌ها بالا است، اما نسبت هزینه‌های عمرانی به هزینه‌های دیگر عدد ناچیزی است.

کد خبر 361822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.