مجازات اعلام نکردن مشخصات دستگاه‌های کارتخوان مشخص شد

نمایندگان مردم در خانه ملت مجازات اعلام نکردن مشخصات بهره‌برداران دستگاه‌های کارتخوان به سازمان امور مالیاتی را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) با ماده (۱۱) آن موافقت کردند.

در ماده (۱۱) آمده است: بانک مرکزی مکلف است با همکاری سازمان ظرف مدت یک سال پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون نسبت به ساماندهی دستگاههای کارتخوان بانکی (POS) و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام کرده و با ایجاد تناظر بین آنها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی به هر یک از پایانه‌های فروش، شناسه یکتا اختصاص دهد. همچنین بانک مرکزی موظف است به ترتیبی که سازمان درخواست می‌کند امکان دسترسی سازمان به اطلاعات درگاه‌های پرداخت و تراکنش‌های شبکه‌های پرداخت بانکی رسمی کشور را فراهم کند.

در تبصره این ماده نیز آمده که پس از گذشت زمان مذکور در این ماده اتصال دستگاههای کارتخوان بانکی (POS) و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که تعلق آنها به مودی معین توسط سازمان امور مالیاتی تأیید نشده باشد، به شبکه پرداخت بانکی کشور ممنوع است. بانک مرکزی و حسب مورد کلیه بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت موظف هستند مشخصات بهره‌برداران کلیه دستگاههای کارتخوان بانکی (POS) و پایانه‌های پرداخت الکترونیکی را به سازمان اعلام کنند. تخلف از این حکم موجب مجازات درجه شش می‌شود.

کد خبر 361821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.