توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی در کارخانجات صنعتی

مشاور سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان مهمترین عامل ایجاد حادثه در کارخانجات صنعتی را عملیات جوشکاری دانست و گفت: با توجه به ایجاد جرقه در هنگام جوشکاری و همچنین وجود مواد آتش‌زا در کارخانجات صنعتی در این زمینه لازم است، نکات ایمنی به درستی رعایت شود.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متاسفانه در برخی کارخانه‌ها اصول مرتبط با عملیات جوشکاری رعایت نمی‌شود، زیرا کانون ارتفاع جرقه حاصل از جوشکاری مشخص نیست و در بسیاری از مواقع شاهد تلفات بزرگ مالی و جانی بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: در کارخانجات صنعتی اگر هر شخص برای حفظ سلامتی خود استانداردهای ایمنی را رعایت کند از آسیب‌ها پیشگیری خواهد شد و یکی از مهمترین مسائل در زمان بروز حادثه طلب یاری و کمک در کوتاه‌ترین زمان از سازمان آتش‌نشانی است، متاسفانه در برخی زمان‌ها کارکنان کارخانه‌ها بر این باورند که توانایی مهار آتش را دارند در صورتی که هر چقدر نیروهای آتش نشانی زودتر به محل حادثه برسند، تلفات کمتر خواهد بود.

مشاور سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان ادامه داد: از آنجایی که خدمات سازمان آتش نشانی رایگان است و همچنین این نهاد با داشتن نیروهای متخصص و امکانات می‌تواند در اطفا حریق کمک‌رسان باشد در هنگام حادثه ابتدا باید با شماره ١٢٥ تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به خطرات ناشی از سیگار کشیدن در کارخانجات صنعتی خاطرنشان کرد: از آنجایی که در کارخانجات مواد سریع الانتشار زیادی وجود دارد، سیگار می‌تواند به عنوان یک عامل خطر به حساب آید همانطور که تا کنون به خاطر سهل انگاری شاهد مشتعل شدن برخی از مواد آتش‌زا بوده‌ایم.

مشاور سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان اضافه کرد: با برگزاری برنامه‌های آموزشی و مانورهای دوره‌ای می‌توان آمار حوادث را در کارخانجات به صفر نزدیک کنیم؛ البته به هیچ وجه نمی‌توان انتظار داشت در بروز حادثه به صفر برسیم.

کد خبر 361819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.