دستورالعمل استفاده از ذرت دامی در فرآورده‌های غذایی ابلاغ شد

نطنز-سخنگوی سازمان غذا و دارو از صدور ابلاغیه مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی این سازمان در باره استفاده از ذرت دامی در فرآورده‌های غذایی خبر داد.

دکتر کیانوش جهان‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: با توجه به اخبار واصله مبنی بر احتمال استفاده از ذرت دامی در فرآورده‌های غذایی و با توجه به مواد ۹ و ۱۶ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و همچنین دستورالعمل اجرایی صدور پروانه‌های بهداشتی (ساخت، تولید قراردادی و... ) و کارگاهی مبنی بر لزوم درج جمله "تمامی مواد اولیه مصرفی باید از مراکز و موسساتی که دارای پروانه ساخت معتبر یا پروانه بهداشتی ورود از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و یا سازمان غذا و دارو هستند، تهیه شود " بر روی تمامی پروانه‌های بهداشتی حک شود.

جهان‌پور گفت: ظرف مدت حداکثر ۱۵ روز از تاریخ صدور ابلاغیه حداکثر تا ۱۱ دی ماه نسبت به بازرسی از تمامی کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی تحت نظارت آن معاونت که در فرآورده‌های تولیدی خود از ذرت دامی استفاده می‌کنند، اقدام می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: واحدهای تولیدی با تکمیل فرم پیوست گزارشی از وضعیت انطباق ذرت مصرفی توسط کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی با استانداردهای ملی ۵۹۲۵ و ۱۰ ۶۹۰ در یکسال گذشته به همراه هر گونه مکاتبات و اقدامات قانونی صورت گرفته در این زمینه حداکثر تا ۱۵ دی ماه به اداره کل ارسال کنند.

کد خبر 361817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.