آمریکا، پرطرفدارترین مقصد مهاجران

ترک زادگاه و مستقر شدن در کشوری دیگر همواره با چالش‌های فراوانی رو به رو است که عبور از آن‌ها نیازمند صبوری بسیار در مسیر تطابق با زندگی جدید است.

 به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ترک وطن و برگزیدن کشوری دیگر برای اقامت همواره به دنبال عوامل متعددی همچون نرخ بالای بیکاری، شرایط بد اقتصادی، نبود امنیت، ظلم و ستم، فقر، سیستم آموزشی نامناسب، فقدان امکانات و مراقبت‌های بهداشتی مناسب و دیگر عوامل تأثیرگذار بر کیفیت زندگی و با هدف یافتن محلی بهتر و جدیدتر برای زندگی رخ می‌دهد.

از آنجایی که اکثر مقاصد مهاجرتی دارای شرایطی هستند که به ندرت در کشورهای مبدأ مهاجران یافت می‌شود، سیل مهاجرت به سمت کشورهایی با امکانات پیشرفته همواره در حال افزایش است؛ از جمله این شرایط می‌توان به استانداردهای بالای زندگی، حقوق بالا، خدمات بهداشتی عالی، آموزش عالی، محیط تمیز، کیفیت بالای زندگی، امکانات رفاهی و دیگر جاذبه‌های زندگی نام برد.

بنا بر آمارهای گردآوری شده در سال ۲۰۱۸، ایالات متحده محبوب‌ترین و موردعلاقه‌ترین مقصد مهاجرت در سال جاری است که علی‌رغم آمار بالای تجاوز در آن، هر ساله مهاجران بسیاری از سراسر جهان به خود جذب می‌کند و  نخستین جایگاه را در لیست مهاجرپذیری به خود اختصاص داده است.

 ایالات متحده با جمعیتی بالغ بر ۳۱۸/۹۷ میلیون نفر سومین کشور پرجمعیت جهان است و تولید ناخالص داخلی آن بالغ بر ۵۳ هزار دلار است. تعداد مهاجران تخمین زده شده در این کشور در حدود ۴۵/۸ میلیون نفر است که بالاترین میزان مهاجر در کل جهان را تشکیل می‌دهند و اکثر مهاجران، آن را "سرزمین رویاها" می‌دانند، لذا آمار مهاجرت به آن همواره رو به افزایش است. مهاجران ایالات متحده با بهره‌گیری از اقتصاد قدرتمند، سیستم آموزشی پیشرفته که رتبه اول جهانی را دارد، خدمات و مراقبت‌های بهداشتی عالی، زیرساخت بسیار توسعه یافته و سطح بالای زندگی، در کنار ترکیبی از فرهنگ‌ها، نژادها و سنت‌های گوناگون زندگی می‌کنند و از خدمات این کشور  بهره‌مند می‌شوند.

البته لازم ذکر است که وجود تفاوت‌های فرهنگی گسترده، مشکلات فراگیری زبان جدید و سازگاری با افرادی که شاید تا چند روز پیش بیگانه به حساب می‌آمدند، برای شخص مهاجر مسائل و مشکلاتی همراه دارد و هماهنگ شدن با محیط جدید زندگی اندکی زمان‌بر است در سال 2000 میلادی، سازمان ملل متحد به احترام میلیون‌ها انسان که به امید زندگی بهتر اقدام به ترک میهن خود می‌کنند روز ۱۸ دسامبر، برابر با ۲۷ آذرماه را روز جهانی مهاجرت نامید تا حداقل برای یک روز هم که شده مشکلات مهاجران در سطح جهانی مطرح شود.

کد خبر 361797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.