فعالیت در عرصه فضای سبز، خلق زیبایی و ایجاد امید است

شهردار اصفهان گفت: فعالیت در عرصه فضای سبز نوعی معماری، خلق زیبایی و ایجاد امید در میان شهروندان است و فضای سبز می تواند باعث افزایش امید و آرامش بخشی به زندگی مردم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در مراسم تقدیر از خانواده فضای سبز شهرداری اصفهان اظهارکرد: از معاونت خدمات شهری و مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان که با تدابیر ارزنده بسترساز عبور از بحرانی سخت بودند، تشکر ویژه دارم.

وی تصریح کرد: شهر موجودی زنده است، اما این موجود زنده یک کالبد، ساختار و فیزیکی دارد که روح دمیده شده در این کالبدِ فسرده، سیمای شهری و حیات شهر است.

شهردار اصفهان افزود: اگر سیمای شهر، فضای سبز و طبیعت زیبایی که به دست بشر خلق شده، وجود نداشته باشد، شهرسازی به خصوص در شهرهایی همچون اصفهان که در کویر ایجاد شده و به ویژه امروزه که زاینده رود خشکیده، معنای واقعی پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اگر روح سرزندگی به واسطه فضاهای سبز در کالبد شهر دمیده نشود، ادامه حیات انسان از لحاظ بازدهی اکولوژیکی کاری سخت و دشوار خواهد بود، گفت: از این جهت باید گفت فعالان عرصه فضاهای سبز شهر یک کار علمی، کارشناسی و دقیقی برای سرزندگی و شادابی شهر و شهروندان انجام می‌دهید و فعالیت شما یک کار صرف کشاورزی، درختکاری یا فضای سبز نیست، بلکه یک عنصر کاملاً ضروری و حیاتی برای تکمیل نقش مهندسان شهرسازی و معماری است.

نوروزی ادامه داد: فعالیت در عرصه فضای سبز نوعی معماری، خلق زیبایی و ایجاد امید در میان شهروندان است و فضای سبز می تواند باعث افزایش امید و آرامش بخشی به زندگی مردم شود.

وی با بیان اینکه فضاهای سبز مظهر روح خدایی است، اظهارکرد: از این جهت باید گفت بخشی از این کالبد، روحی است که در آن دمیده می‌شود و اگر شهر موجود زنده است، بخش عظیمی از آن مربوط به کار مهندسان و کارشناسان فضای سبز است و از این جهت باید از تک تک مهندسان، کارشناسان و کارکنان تشکر کرد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: شما می توانید بهتر از گذشته این زیبایی‌ها را افزایش داده و با گل ها و گیاهان نوعی معماری ایجاد کنید تا هر انسانی که در کنار این شهر زیبا و میراث تاریخی قرار می‌گیرد، آنها را به هم پیوند دهد.

وی خاطرنشان کرد: از تمام شما کارشناسان، مهندسان و کارکنان فضای سبز شهر اصفهان تشکر می کنم که دغدغه‌های ما در عرصه حفظ فضاهای سبز را مهار کردید، من بارها گفته‌ام اگر با سطل هم باید آب بیاوریم اجازه نخواهیم داد این فضای سبز شهری از بین برود، من به پشتوانه توان شما این صحبت را کردم و شما اثبات کردید که می‌توانید.

نوروزی گفت: اگر چه سال آینده نیز تهدیدهای بزرگتری در کمین مسیر سخت و سنگلاخی ما وجود دارد، اما با تدبیر، اندیشه، برنامه و همت والا از تمام این بحران‌ها عبور خواهیم کرد و شما کمک کنید آنچه به نمایندگی از شما در قالب یک شعار بیان می‌کنیم، به عمل تبدیل شود و به امید مردم برای ماندن در این شهر بیفزاید.

کد خبر 361769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.