۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
بدافزارها در گوگل پلی

13 اپلیکشین با محتوای مجرمانه و اهداف برنامه‌ریزی‌شده برای دسترسی به حریم خصوصی کاربران در google play (گوگل پلی)  پیدا شد و پیش از اینکه تعداد نصب آنها به بیش از 580 هزار بار از سوی کاربران برسد، از سوی گوگل حذف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوگل پلی، یکی از قدیمی‌ترین و به‌روزترین app shop (بازار نرم‌افزارهای) دنیاست که به لطف فناوری اندروید در بیشتر تلفن‌های هوشمند قرار دارد و اکثر دارندگان smart phoneها با استفاده از این اپلیکیشن، به دانلود و نصب دیگر اپلیکیشن ها می‌پردازند.

پذیرش نرم‌افزارها در گوگل پلی بسیار محدود است و نرم‌افزارها برای نمایش در این اپلیکیشن باید از فیلترهای متعدد امنیتی عبور کنند تا موجب به خطر افتادن امنیت حریم خصوصی کاربرانی که از گوگل پلی استفاده می‌کنند، نشوند.

قابل‌توجه است که لوکاس استفانو، محقق امنیتی اندروید شرکت ESET با یک پیام توییتری از اهداف ضد امنیتی این سیزده نرم‌افزار پرده‌برداری کرد و این 13 اپلیکیشن که همگی بازی هم بودند را واسطه‌هایی برای نصب بدافزار در پس‌زمینه تلفن همراه کاربران خواند.

این بازی‌ها که اغلب محتوایی با موضوع شبیه‌سازی رانندگی داشته‌اند هم‌اکنون از فروشگاه گوگل حذف‌شده‌اند، اما با توجه به نصب بیش از 580 هزار بار آنها توسط کاربران، این نقص امنیتی گوگل پلی، یکی از بزرگترین نفوذهای امنیتی به این فروشگاه اپلیکیشن محسوب می‌شود.

کد خبر 361758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.