خطوط ریلی شهرهای کشور به ۲ هزار واگن نیاز دارد

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد: طول خطوط ریلی در دست بهره‌برداری شهرهای کشور ۹۵ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های در دست بهره‌برداری نیز ۱۹۳ ایستگاه است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد امروز _دوشنبه ۲۶ آذر ماه_ در همایش روز ملی حمل و نقل که با حضور وزیر کشور، رییس پلیس راهور، رییس سازمان ملی استاندارد، جمعی از شهرداران و استانداران برگزار شد، اظهارکرد: در چند دهه اخیر شاهد نگاه جدیدی در انسان‌ محوری شهرها و به تبع آن نگاه افزایشی کیفیت زندگی و حمل و نقل عمومی در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بودهایم و کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در حوزه حمل و نقل، افزود: اجرایی شدن نوسازی حمل و نقل را به خصوص در شهرهای بزرگ و میانی به طور جدی دنبال می کنیم. اجرای قانون هوای پاک که شامل کنترل دقیق معاینه فنی، توسعه موتورسیکلت ها و دوچرخه های برقی و اعمال قانون اسقاط خودروهای فرسوده است، یکی دیگر از تلاش ها در حوزه حمل و نقل است.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور همچنین از اقدامات دیگر این سازمان به ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در شهرهای بزرگ و استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت‌ها اشاره کرد و گفت: همچنین در عرصه‌ هوشمندسازی اقداماتی نظیر بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در ارتقای سیستم‌های ناوبری ساماندهی حمل ونقل اتوبوسرانی و استفاده از دوربین‌های نظارتی، هوشمندسازی طرح ترافیک و طرح LEZ نیز انجام شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ناوگان حمل و نقل ریلی اشاره کرد و ادامه داد: طول خطوط ریلی که در دست بهره‌برداری است ۹۵ کیلومتر بوده و تعداد ایستگاه‌های در دست بهره‌برداری نیز ۱۹۳ ایستگاه است. همچنین تعداد واگن‌های موجود ۱۷۳۹ واگن است و تعداد سفر سالانه نیز ۸۲۴ میلیون سفر است.

جمالی نژاد ادامه داد: طول خطوط قابل اضافه در پایان طرح ۱۴۰۰ ، ۲۸۹ کیلومتر و تعداد واگن‌های مورد نیاز تا پایان طرح ۱۴۰۰، ۲۰۰۰ واگن است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ تامین این تعداد محقق شود. همچنین تعداد مسافر سالانه اضافه شده ۱۵۵۳ میلیون سفر است و جمع کل خطوط در پایان طرح ۵۸۴ کیلومتر خواهد بود. همچنین طرح تامین ۳۱۵ دستگاه واگن مترو برای شیراز، اصفهان، تبریز و قم و تامین ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو برای کلانشهرها در دستور کار است که از این ۲۰۰۰ واگن ۶۳۰ دستگاه برای تهران محقق شده است.

کد خبر 361751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.