فعالیت ۳۰ غرفه در نمایشگاه "زندگی با طعم مهارت"

معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: 30 غرفه مختلف در نخستین نمایشگاه "زندگی با طعم مهارت" اصفهان فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مهدیان ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با عنوان" زندگی با طعم مهارت" اظهار کرد: مردم  آگاهی لازم در خصوص آموزش‌های فنی و  حرفه‌ای را ندارند و از این رو باید در این زمینه فرهنگسازی  و اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای خدمات آموزشی را به طور رایگان به افراد علاقه‌مند ارایه‌ می‌دهد و ۷۵ درصد این دوره‌ها به صورت مهارتی برگزار می شود.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای اطلاع رسانی برای نشان دادن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، افزود: زنان و جوانان می ‌توانند در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشند.

وی تصریح کرد: زنجیره های بحث اشتغال زایی به ویژه در بخش مشاغل خانگی بازاریابی و فروش را با هماهنگی کمیته مربوطه در استان با رویکرد مناسب تری دنبال خواهیم کرد و در این بخش نیازمند آموزش های مهارتی هستیم.

مهدیان با اشاره به اینکه مراکز فنی و حرفه ای دولتی بیشترین همکاری را برای برگزاری نمایشگاه "زندگی با طعم مهارت" داشتند، افزود: در این نمایشگاه تعداد ۳۰ غرفه فعال است؛ برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت یک یا دو ساعته در زمینه آشنایی با حرفه‌های مختلف از برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

وی با بیان  اینکه رصد وضعیت اشتغال نیز در دستور کار قرارداد، ادامه داد: شهرداری در این زمینه می‌تواند بهترین همکاری را در این بخش داشته باشد.

ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در شهر

صالح خشوعی،  سرپرست امور فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان نیز در این نشست  با اشاره به اولویت‌های مشخص شده برای خانه جوان در این نشست اظهار کرد: در ارتباط با فعالیت خانه جوان سال گذشته شورای شهر به ویژه کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اولویت‌هایی را مشخص کرده است که از جمله این اولویت‌ها ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در شهر است و خانه جوان به عنوان ستاد کارآفرینی انتخاب شد و کلیه فعالیت‌های کار آفرینی در این محل انجام می‌شود.

وی با تاکید به اینکه بحث آموزش‌های عمومی همچنان در خانه جوان وجود دارد، گفت: برگزاری برنامه‌های ویژه جوانان و همچنین راه‌اندازی ستاد کارآفرینی از برنامه‌های ویژه خانه جوان در سال جاری است.

خشوعی تصریح کرد: در واقع اکوسیستم کارآفرینی در شهر ایجاد می‌شود و با آماده سازی این فضا افراد می توانند به این سمت حرکت کنند؛ برگزاری این نمایشگاه هم در این راستا بوده و ارگان‌های دیگر و سمن‌ها و ادارات دولتی در صورت آمادگی می‌توانند در این زمینه مشارکت و همکاری کنند.

مدیر فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت سفیران آموزشی کارآفرین، اظهار کرد: این سفیران پس از دریافت آموزش‌های لازم زمینه را برای کارآفرینی در شهر اصفهان فراهم می کنند.

کد خبر 361718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.