نخاله‌های ساختمانی شیراز کوه‌های جدید ایجاد کرده است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دپوی ۶۵۰۰تن پسماند ساختمانی در منطقه کیان آباد سبب ایجاد کوه‌های جدید شده که اگر نتوانیم کارخانه پردازش پسماند را به مرحله اجرا دراوریم با مشکل جدی روبه‌روخواهیم شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، علی ناصریاظهار کرد: طرح تفصیلی مدیریت پسماند بر مبنای طرح جامع تدوین شده که برند کلانشهر شیراز محسوب می‌شود.

عضوشورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در این طرح به مواردی همچون تفکیک از مبدا تا یک مرحله پس از دفن توجه می‌شود ابراز کرد: نوع آموزش‌ها در طرح برای افرادی که وظیفه ایجاد سلامت برای مردم دارند بسیار مهم است.

وی با اشاره به ارائه طرح تفصیلی مدیریت پسماند توسط اساتید دانشگاه شیراز افزود: این طرح افق ۱۰ساله شهر شیراز است وباید این طرح علمی پس از بررسی کارشناسی، هرچه سریعتر برای تصویب نهایی در صحن شورا ارائه شود تا به مرحله اجرا در آید.

ناصری افزود: دپوی ۶۵۰۰تن پسماند ساختمانی در منطقه کیان آباد سبب ایجاد کوههای جدید شده است که اگر نتوانیم کارخانه پردازش پسماند را به مرحله اجرا دراوریم با مشکل جدی روبروخواهیم شد.

وی با اشاره به استفاده سایر کشورها از دپوی پسماندهای ساختمانی خاطر نشان کرد: با ارائه راهکارهای مناسب می‌توان بیش از ۹۰درصد این پسماندها را وارد چرخه اقتصاد کرد.

کد خبر 361699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.