اضافه بار خودروهای سنگین کنترل می‌شود

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری اصفهان و حومه گفت: با خرید تجهیزات توزین سیار و توزین در حال حرکت تا یک ماه آینده اضافه بار و اضافه تناژ خودروهای سنگین به صورت مستمر کنترل خواهد شد.

مجید طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: به کارگیری سیستم‌های پیشرفته توزین در حال حرکت (WIM) و تجهیز واحدهای نظارت به سیستم‌های توزین سیار با هدف کنترل اضافه بار و جلوگیری از ورود خسارت به زیرساخت‌های شهری انجام می‌شود؛ بر این اساس به رانندگانی سوخت یارانه‌ای تعلق می‌گیرد که در حوزه حمل و نقل بار درون شهری برای آنها سند حمل صادر شده باشد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: برای صدور بارنامه در گام نخست فعالیت را از خودروهای سنگین حمل خاک و نخاله ساختمانی آغاز می‌کنیم و بعد به وانت‌ها، کامیونت‌ها و حتی پیک‌های موتوری می‌پردازیم.

طهماسبی با بیان اینکه صدور بارنامه به عنوان سند حمل برای جابه جایی بار و کالای شهروندان در راستای شناسنامه‌دار کردن و هویت‌بخشی به بارهای درون شهری با هدف جلوگیری از قاچاق کالا و مدیریت مصرف سوخت انجام می‌شود، گفت: تا قبل از این متولی خاصی برای حمل و نقل بار و کالا درون شهر اصفهان وجود نداشت و اصناف، راهبران حمل و نقل بار و کالا وظایف خود را انجام می‌دادند، اما مباحث زیست‌محیطی و شهری آن‌چنان مد نظر نبود، اما با صدور بارنامه این مباحث رفع خواهد شد.

وی گفت: روزانه در شهر هفت هزار تن تولید نخاله ساختمانی و خاکبرداری حاصل از عملیات عمرانی ساخت و ساز داریم که چهار هزار تن آن به صورت کنترل شده از سوی مجموعه شهرداری رصد شده و در سایت‌های مجاز دفن می‌شود و برای سه هزار تن مبادی دیگر در نظر گرفته می‌شود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری اصفهان و حومه با تاکید بر اینکه آموزش راهبران حمل و نقل بار در دستور کار سازمان مدیریت حمل بار و کالای شهرداری اصفهان قرار گرفته است، اظهارکرد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ دوره آموزشی برای ۱۴۸۰ نفر از راهبران برگزار شده است.

طهماسبی از راه‌اندازی اپلیکیشن حوزه حمل بار مشابه نرم‌افزارهای جابه جایی مسافر خبر داد و افزود: تجهیزات کال سنتر callcenter""سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری نیز خریداری شده و شهروندان در آینده نزدیک می‌توانند به صورت تلفنی تقاضای خود را اعلام کنند.

کد خبر 361679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.