بحران بی‌آبی در ناژوان/ آماده استقبال از گردشگران در ناژوان می‌شویم

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: باید از همین امروز ناژوان را برای ایجاد محیط شاد و با ظرفیت‌های گسترده تفریحی آماده کنیم تا شاهد رضایت شهروندان و گردشگران باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، حسین امیری صبح امروز ( دوشنبه) در بازدید از پارک جنگلی ناژوان با بیان اینکه ناژوان با بیش از ۱۳۰۰ هکتار وسعت، ریه تنفسی شهر محسوب می‌شود، اظهار کرد: حفظ و نگهداری این ۱۳۰۰ هکتار یعنی حفظ و نگهداری فضای سبز این مجموعه که در حال حاضر به علت کمبود آب در شرایط بحرانی قرار دارد؛ با توجه به آلودگی هوا و ورود آلاینده‌ها به هوای شهر اصفهان، فضای سبز ناژوان نقش مهمی در حفظ سلامت مردم و شهروندان بر عهده دارد.

وی با اشاره به خشک شدن ۸۰ درصد چاه‌های آب پارک ناژوان تصریح کرد: در اراضی ناژوان نزدیک به ۶۰۰ هزار اصله درخت وجود دارد که این نبود منابع آب و جاری نبودن زاینده رود، ادامه حیات این درختان را با مشکل رو به رو کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال آبیاری فضاهای سبز و درختان ناژوان با استفاده از ۲۰ دستگاه تانکر انتقال آب صورت گرفت، افزود: احداث کلکتور و نصب مخازن ذخیره آب فضای سبز از برنامه‌های خدمات شهری برای حفظ فضای سبز ناژوان است.

امیری پیرامون ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی ناژوان گفت: در حال حاضر ناژوان از سوی مردم اصفهان و حتی گردشگران داخلی و خارجی با استقبال خوبی رو به رو شده و باید برای گسترش و بهبود ظرفیت‌های گردشگری ناژوان برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

وی با اشاره به اماکن تفریحی ناژوان از جمله باغ پرندگان، آکواریوم، جاده سلامت، باغ خزندگان، تله‌سیژ، شهربازی، قایقرانی خانوادگی، مجموعه صدف‌ها، باغ پروانه‌ها و ... تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده نزدیک به دو میلیون نفر گردشگر سالانه از مجموعه‌های تفریحی ناژوان بازدید می‌کنند که این حضور، اهمیت توجه به این اماکن تفریحی را بیشتر می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک و در زمان ایام تعطیلات نوروز، مجموعه ناژوان مورد استقبال بسیار زیاد شهروندان و گردشگران قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: باید از همین امروز ناژوان را برای ایجاد محیط شاد و با ظرفیت‌های گسترده تفریحی آماده کنیم تا شاهد رضایت شهروندان و گردشگران باشیم.

کد خبر 361678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.