تخفیف ۳۵ درصدی برای پرداخت نقدی هزینه پروانه ساخت

با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان متقاضیان صدور پروانه ساخت‌وساز که تا پایان سال اقدام به پرداخت هزینه صدور پروانه کنند، از طرح‌های تشویقی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگارایمنا، دوفوریت طرح تشویقی برای تمام متقاضیان ساخت‌وساز که تا پایان سال اقدام به پرداخت هزینه صدور پروانه کنند، در پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

نادر آخوندی، مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان درباره جزئیات طرح‌های تشویقی ساخت و ساز در این جلسه گفت: افرادی که متقاضی ساخت و ساز بوده و در مدت زمان ۱۰ دی‌ماه تا ۹ بهمن‌ماه ۹۷ اقدام به پرداخت نقدی مبلغ صدور پروانه ساخت و ساز کنند از ۳۵ درصد تخفیف و کسانی که در مدت زمان ۱۰ بهمن‌ماه تا ۱۵ اسفندماه ۹۷ اقدام کنند از ۳۰ درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص مزیت و لزوم اجرای چنین طرح‌های تشویقی که مورد سوال چند تن از اعضای شورا بود، تصریح کرد: سازندگان ساختمان نسبتا از چنین طرح‌هایی خوب استقبال کرده و باعث جذب سرمایه گذاری می‌شود؛ همچنین اثر طرح‌های تشویقی پیش از این در درآمدهای شهرداری نسبتاً ملموس بوده است.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان دلیل دو فوریت تصویب این طرح در جلسه شورای شهر را برای جلوگیری از تداخل آن با دیگر مسائل مربوط به پایان سال دانست و افزود: هرساله در روزهای پایانی سال تخفیفی را به صورت سنتی برای عموم قرار می‌دادیم و این بار نیز بر خلاف مصوبه چند ماه پیش که برای انبوه سازان بود، زمان اقدام برای پرداخت نقدی صدور پروانه را زودتر قرار دادیم تا تمام کسانی که متقاضی ساخت و ساز هستند بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مبلغ دریافتی در طرح تشویقی سه ماهه گذشته دو و سه دهم برابر بیش از چهار ماهه اول سال بوده، ادامه داد: از سال ۹۳ بسته‌های تشویقی وجود داشته و حتی در سال‌هایی که شرایط رکود اقتصادی حاکم بوده است بودجه قابل توجهی را تامین کرده‌است.

آخوندی درباره دیگر مزیت پیش بینی شده در این طرح گفت: متقاضیان پس از بهره‌مندی از طرح‌های تشویقی تا پایان شهریورماه سال ۹۸ فرصت دارند تا برای صدور پروانه اقدام کرده و در زمان مناسب در خصوص مراحل پیش از صدور پروانه همچون تایید نقشه پیگیری کنند.

مرتضی طهرانی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان نیز در پاسخ به انتقاد نصیر ملت، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان که گفته بود "در شرایطی که هزینه‌ها درحال افزایش است چه لزومی به بسته‌های تشویقی وجود دارد و باید بررسی بیشتری درخصوص آن شود"، تصریح کرد: پس از پایان بسته تشویقی گذشته زمان نیاز بود تا حاصل آن را ارزیابی کنیم؛ از طرفی طبق آنچه شهرداری مناطق اذعان کردند، مردم نیز در انتظار بسته‌های تشویقی بودند تا کار ساخت و ساز خود را آغاز کنند.

در نهایت طرح دو فوریتی تشویقی برای متقاضیان ساخت و ساز که در زمان تعیین شده اقدام به پرداخت هزینه پروانه ساخت کنند، با هفت رای مثبت به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

کد خبر 361676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.