اعتمادی که منجر به تخلیه حساب بانکی شد

سرهنگ کارآگاه اکبر نصرتی با بیان اینکه تسویه حساب‌های شخصی به فضای مجازی کشیده شده و مشکلاتی را برای افراد بوجود آورده است، گفت: در این خصوص فردی که به قصد انتقام‌جویی حساب بانکی پسردایی خود را خالی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود : با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد برداشت بصورت اینترنتی بوده که در این خصوص متهم با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد و در اعترافاتش گفت با شاکی که پسر دایی‌ام می باشد بر سر مسائلی دچار اختلاف شدیم، من نیز با توجه به اینکه مشخصات کارت بانکی وی را در دست داشتم جهت تلافی، مبالغی را از حساب وی بصورت اینترنتی برداشت کردم .

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات افراد در فضای مجازی در نتیجه اعتماد بی‌جا به اطرافیان و دیگران می‌باشد گفت: جهت پیشگیری از اقدامات افراد سودجو و فرصت‌طلب، اطلاعات حساب‌های بانکی خود را که در حکم اسناد محرمانه می‌باشد به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در ادامه  تغییر رمز کارت‌های بانکی بصورت دوره‌ای را راهی جهت پیشگیری از سوء استفاده کلاهبرداران عنوان کرد و اظهار داشت : شهروندان با فعال نمودن سامانه پیامکی مربوط به تراکنش حساب‌های بانکی خود، می‌توانند در اسرع وقت از برداشت های غیر مجاز از حسابشان مطلع شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام مسوول با بیان اینکه عده‌ای با تفکر اینکه فضای مجازی محیطی امن برای ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌باشد ، تصریح کرد : این محیط همانند فضای واقعی مقررات خاص خود را داشته و برای خاطیان برابر قانون جرایم رایانه‌ای مجازاتی مانند حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

سرهنگ نصرتی در پایان اظهار داشت : شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک می توانند از طریق تماس با مراکز پلیس فتا یا از طریق سایت این پلیس به آدرس www.cyberpolice.irبخش ثبت گزارشات مردمی موضوعات را جهت رسیدگی سریع اعلام کنند .

کد خبر 361630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.