دانشگاه ها به سمت پژوهش های تولید محور حرکت کنند

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه دانشگاه ها نباید به سمت تولید مقالات بروند گفت: انتظار این است که پژوهش ها تولید محور باشد و بتواند مشکلی از جامعه حل نماید.

به گزارش ایمنا به نقل از داره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی برگزاری نوزدهمین هفته ی ملی پژوهش و فناوری و بیست و یکمین مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه اصفهان، اظهارداشت: دانشگاه ها نباید به سمت تولید مقالات پیش روند بلکه انتظار این است که پژوهش ها تولید محور باشد و بتواند مشکلی از جامعه حل نماید.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه پژوهش ها باید کاربردی و در جهت رفع مشکلات باشد، اظهارداشت: باید دیدگاه دانشگاه ها از مقاله محوری به تولید محوری تغییر کند و پژوهش ها کارآمد، تولید محور و فناورانه باشد.
رضایی با بیان اینکه در انتخاب پژوهشگران برتر نیز باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید پژوهشگران هدف دار و براساس پژوهش های کاربردی آن ها انتخاب شوند.
وی در خصوص اعتبار برگزاری این هفته نیز اظهارداشت: پیگیری های لازم در خصوص تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد و باید در این خصوص از اعتبار دانشگاه ها و همچنین جذب حامیان مالی نیز بهره گرفت.
عباس رضایی تاکید کرد: باید سال آینده برای انتخاب پژوهشگران معیار مقاله محوری حذف و تولید محوری جایگزین شود چرا که در شرایط موجود کشور، کسی که شغل ایجاد می کند و با پژوهش های کاربردی گره ای از مشکلات جامعه باز می کند قهرمان خواهد بود.
رضایی با بیان اینکه مخاطبین این جشنواره باید جرأت انجام کارهای بزرگ را پیدا کنند، افزود: از استان اصفهان با ظرفیت های علمی بالا از جمله شهرک علمی تحقیقاتی، دانشگاه های صنعتی، اصفهان و آزاد اصفهان و نجف آباد و ... انتظار می رود که کارها و تولیدات بزرگ علمی داشته باشد و باید اقداماتی صورت گیرد که مشکلات جامعه را مرتفع نماید.

کد خبر 361628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.