اصفهان در رتبه ۲۶‌ام سرمایه اجتماعی کشور است

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: اصفهان در رده‌بندی ملی استان‌ها برمبنای شاخص سرمایه اجتماعی در وضعیت بدخیم و در رتبه ۲۶‌ام قرار دارد، ضروری است که با همکاری، همدلی و انسجام شهروندان روحی تازه در این جامعه دمیده شود و سرمایه‌های اجتماعی‌مان را بیش از این از دست ندهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن ظهر امروز (یکشنبه) در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش تذکرات به در پیش رو بودن شب یلدا اشاره و اظهار کرد: این آیین، سنتی است برای گردهمایی خانواده‌ها تا به این بهانه در کنار بزرگان خانواده نشسته و سنت صله رحم را به جای آورند؛ باور به نور و روشنایی است که یلدا از دل شب، مهر و روشنایی به ما هدیه می‌دهد.

وی به برنامه‌ریزی برای برنامه‌های متعدد برای گرامی‌داشت شب یلدا در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: شهرداری برای این شب برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار داده که امیدواریم همه شهروندان بتوانند از این برنامه‌ها نهایت استفاده را ببرند.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان همواره به شهر علم و فرهنگ و هنر زبانزد بوده است و زادگاه و مسکن بزرگانی بوده که هریک در تارک آسمان هنر می درخشند، افزود: این هنرمندان در برهه‌ای از زمان درگیر بی‌مهری‌ها شده و در کنج عزلت گزیدند و  یا جان به جان آفرین تسلیم کردند.

وی با بیان اینکه در حال  حاضر مدیریت شهری برای توسعه فرهنگ شهر دست یاری به سوی هنرمندان فرهیخته اصفهان دراز کرده است، ادامه داد: شایسته نیست که به بهانه‌های مختلف از فعالیت‌ آنها جلوگیری شود و از خدمت به این شهر بازداشته شوند.

روشن تصریح کرد: اصفهان در رده‌بندی ملی استان‌ها برمبنای شاخص سرمایه اجتماعی در وضعیت بدخیم و در رتبه ۲۶‌ام قرار دارد، ضروری است که با همکاری، همدلی و انسجام شهروندان روحی تازه در این جامعه دمیده شود و سرمایه‌های اجتماعی‌مان را بیش از این از دست ندهیم.

کد خبر 361624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.