صحبت در مورد بودجه ۹۸، حدس و گمان است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بودجه سال ۹۸ منتظر اعمال منویات مقام معظم رهبری است، پس از آن در قالب یک لایحه به مجلس شورای اسلامی می رود و در حال حاضر صحبت در مورد بودجه تصویب نشده ۹۸، صرفا از روی حدس و گمان است زیرا امکان هرگونه تغییر در بودجه وجود دارد.

نعمت الله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در زمان تصویب و نگارش بودجه ۹۷ تحریم های کنونی وضع نشده بود اما دولت در اواسط سال ۹۷ با پدیده تحریم مواجه شد و ناگزیر از اعمال تغییرات در سیاست های خود بود که همین موضوع باعث بروز برخی اختلال ها در روند اجرایی بودجه سال ۹۷ شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان افزود: دولت سعی کرده است تا برنامه بودجه سال ۹۸ به گونه ای نوشته شود، که تاثیر تحریم ها و فشارهای اقتصادی بر مردم به حداقل برسد و وابستگی اقتصاد به صادرات نفت کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه قیمت صادرات نفت در لایحه بودجه ۹۸ بسیار پایین در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: دولت با کاهش یک میلیونی از سهم صادرات نفت ایران، سعی کرده است تا وابستگی اقتصاد ایران به صادرات نفت، در بودجه ۹۸ را کاهش دهد و با محاسبه ۵۴ دلاری هر بشکه نفت صادراتی ایران، از تاثیر آن در اقتصاد را به صورت چشمگیری کاسته است.

اکبری اضافه کرد: با توجه به صحبت های رییس جمهور ،حمایت از تولید، اشتغالزایی، کنترل تورم، توجه به اقشار کم درآمد و تامین کالاهای مورد نیاز مردم، پنج محور اصلی بودجه ۹۸ است همچنان که توجه به این پنج مولفه در بودجه سال ۹۷ نیز انجام شده بود.

کد خبر 361611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.