دژپسند: باید برای واردات مواد اولیه، فرش قرمز پهن کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از مشکلات امروز ما رسوب کالا در گمرک است، باید برای واردات مواد اولیه مثل قطعات یدکی و کالاهای سرمایه‌ای، فرش قرمز پهن کنیم اما برای جلوگیری از واردات غیرقانونی و قاچاق، چشم عقاب داشته باشیم که در بخش اول بخش خصوصی خیلی می‌تواند به ما کمک کند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، فرهاد دژپسند با بیان اینکه بخش خصوصی در شرایط عادی همراه دولت و در شرایط تحریم، فوروارد است، اظهار کرد: یکی از برنامه های من، گسترش ارتباط با بخش خصوصی بود و این فقط یک ویترین نیست.

وی اظهار کرد: باید از فرصتی که به واسطه موضع‌گیری چین نسبت به ایران پیش آمده، استفاده کرد تا با کمک رییس اتاق ایران و چین به وضعیت مطلوبی برسیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: برای لوایحی که در دست تنظیم داریم از کمک نمایندگان اتاق استفاده خواهیم کرد، دولت در ابتدای سال بسته ای در خصوص ارز تدوین و اجرا کرد اما باید توجه داشت، همیشه می توان دیکته نوشته شده را اصلاح کرد.

وی از عرضه ٦٠ میلیون یورو به بازار نیما در روز گذشته خبر داد و افزود: این میزان نسبت به برآورد اولیه عملکرد خوبی داشته است.

دژپسند با بیان اینکه با همکاری صادرکنندگان، بازار ارز نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد، گفت: ثبات بازار ارز از بسیاری مسائل مهم تر است، به ویژه اینکه صادرات ما واردات محور است.

وی تاکید کرد: مصمم هستم تا زمانی که در جایگاه دولتی قرار دارم رابطه تعامل و برد برد را با بخش خصوصی رعایت کنم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: فضای کسب و کار در کشور روند خوبی را طی می‌کرد به طوری که از جایگاه ١٥٢ به ١١٨ رسیده بود اما امسال به دلیل عوامل برون دولتی، دوباره به عقب برگشته ایم.

دژپسند با بیان اینکه نمی توانیم بدون توجه به رشد اقتصادی درباره نرخ مالیات حرف بزنیم، افزود: نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در ایران خیلی پایین است، ولی نباید برای رسیدن به نقطه تعادل به مؤدیان خوش حساب ظلم شود.

وی افزود: نمی گذاریم نرخ مالیات در این شرایط اقتصادی بالا برود زیرا به رکود دامن خواهد زد.

کد خبر 361599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.