۹۰ درصد گیمرها مدرک دانشگاهی دارند

رییس انجمن بازی‌‎ها و ورزش‌های الکترونیک اصفهان گفت: مستندات بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه ۹۰ درصد بازیکنان رشته‌های الکترونیکی دارای مدارک دانشگاهی هستند.

محمد کفاش یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای موجب چاقی، کم تحریکی، انزوا طلبی و تنبلی ذهن نمی‌شود، اظهار کرد: تحقیقات بسیار گسترده‌ای در دانشگاه‌های معتبر دنیا در خصوص فواید بازی‌های رایانه‌ای، انجام داده‌اند. اگر فرد به صورت اصولی بازی‌ها را دنبال کند ازفوایدی مانند تقویت قدرت تصمیم‌گیری، تقویت توان بینایی، افزایش توانایی‌های حرکتی کودکان پیش‌دبستانی، کاهش استرس و افسردگی، کاهش شدت درد و افزایش شادی در میان سالمندان بهره مند خواهد شد.

وی افزود: البته اگر شخصی به صورت افراطی و پیوسته ساعت‌های طولانی مشغول بازی‌های رایانه‌ای شود؛ دچار خستگی مفرط و آسیب به ستون فقرات خواهد شد .

رییس انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک اصفهان با بیان اینکه افراط در هر کاری اعتیاد آور است و تنها مختص به بازی‌های رایانه‌ای نیست، گفت: گیمرهای حرفه‌ای روزانه حدود ۱۴ ساعت تمرین دارند که رعایت اصول تمرین یک شرط اصلی است که بعد از هر یک ساعت و ۳۰ دقیقه تمرین باید  ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشد. باید تمرین در حدی باشد که متابولیسم بدن دچار دگرگونی نشود.

کفاش یعقوبی ادامه داد: بیشترین مسئولیت نظارت بر بازی گیمرها برعهده خانواده است و اگر از این موضوع ساده عبور شود، بی شک آثار منفی بر جای خواهد گذاشت.

وی افزود: هیچ استانی سرآمد در رشته‌های ورزشی رایانه‌ای نیست بلکه قهرمانان در سطح کشور پراکنده هستند به عنوان مثال در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، قم و تهران در رشته فوتبال تعداد بازیکنان زیاد است. علاقه شخصی بازیکنان آنها را نسبت به یک بازی حریص می‌کند.

رییس انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک اصفهان با بیان اینکه مستندات بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه ۹۰ درصد بازیکنان رشته‌های رایانه ای دارای مدارک دانشگاهی هستند، تصریح کرد: سال گذشته تعداد زیادی از بازیکنان اعزامی به چین دارای مدرک دانشگاهی بودند که موفق به کسب رتبه های خوبی نیز شدند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی مسابقات از طریق سایت و تلگرام انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک انجام می‌شود، افزود: اطلاعات تنها مربوط به برگزاری مسابقات در داخل کشور نیست بلکه مسابقات قهرمانی لیگ تا انتخابی برای تیم ملی و اعزام برای مسابقات جهانی است. البته گیمرهای حرفه‌ای از طریق کلونی‌ها و شبکه‌های اجتماعی در انجمن عضو می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر از سراسر کشور عضو انجمن بازی‌ها و ورزش‌های رایانه‌ای هستند. از طرفی برای مسابقات رده سنی خاصی وجود ندارد، کودک پنج ساله تا مرد ۵۰ ساله می‌تواند در این مسابقات شرکت کند.

کفاش یعقوبی اضافه کرد: دو سال گذشته در مسابقات جهانی تیم ایرانی برنده جایزه ۱۲ میلیون دلاری شد که مجموع سن شش بازیکن به ۱۰۰ سال نمی رسید، همچنین سال گذشته در مسابقات آسیایی دوم شدیم.

رییس انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک اصفهان خاطرنشان کرد: برخی از ورزش‌ها مانند بوکس برای تخلیه فشارهای عصبی است، باید در دنیای واقعی برای بازی بوکس امکانات خاص فراهم کرد و بازیکن دچار آسیب‌های جسمی می‌شود اما در بازی رایانه‌ای بوکس تنها به دستگاه کنسول بازی، عینک‌ VAR خانگی و حریف فرضی نیاز است و بازیکن دچار آسیب دیدگی جسمی نمی شود.

وی ادامه داد: انجمن بازی‌های رایانه‌ای بر اساس قواعد و قوانین موظف است رشته‌های ورزشی  را ترویج کند که در مسابقات بین المللی حائز اهمیت است. ملی پوش رشته‌های رایانه‌ای با رشته های ورزشی و مدال آوران علمی دیگر هیچ تفاوتی ندارد.

کفاش یعقوبی با بیان اینکه رشته‌های الکترونیک در دو بستر بازی‌های رایانه ای و کنسول معروف هستند، ادامه داد: بازی‌های مد و فشن جز بازی‌های رشته الکترونیک محسوب نمی‌شود و ورزش‌های این رشته حدود ۳۰ بازی است که از نظر فدارسیون بین المللی و آسیایی معتبر است؛  کنترل بازی‌های فشن و مد در اختیار وزارت ارشاد، انجمن بازی‌های کامپیوتری و هیچ ارگان دولتی نیست بلکه نظارت خانواده ها را می‌طلبد.

کد خبر 361571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.