بایگانی الکترونیک بانک‌ها حجم زیاد استفاده کاغذ را کاهش می دهد

مدیر شعب استان اصفهان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه این بانک می‌خواهد سیستم بایگانی الکترونیک راه‌اندازی کند، گفت: با این کار حجم زیادی کاغذ استفاده نمی‌شود و به عنوان اولین قدم در شعب این بانک، برای افتتاح حساب، کپی شناسنامه و کارت ملی از افراد گرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا اسفندیاری صبح امروز۲۵ آذرماه، در نشست خبری، اظهار کرد: از ماه پیش تا کنون افتتاح حساب و پرداخت قسط در این بانک به صورت آنلاین انجام می‌شود که تاثیر زیادی در استفاده کمتر کاغذ دارد.

مدیر شعب استان اصفهان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه این بانک تا کنون تعداد ۳۲۵ فقره تسهیلات با اعتبار ۲۴ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده‌ است، گفت: این تسهیلات در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، معیشت و ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان‌های حمایتی پرداخت شده‌ است.

وی با اشاره به زیرساخت الکترونیک این بانک که شامل اینترنت بانک، همراه بانک و انواع خدمات الکترونیک است، گفت: می‌خواهیم به این سمت و سو برویم که تعداد شعب را کاهش دهیم با راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیک تعداد مراجعه افراد به شعب به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اسفندیاری گفت: حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از مسئولیت‌های اجتماعی این بانک است و در همین راستا ۳۳ هزار فقره تسهیلات به زنان سرپرست خانوار پرداخت کرده‌ است.

وی افزود: امسال این بانک گام موثری برای حمایت از کالای ایرانی و تلاش برای تسریع در رونق اقتصادی از طریق اثر گذاری بر افزایش تقاضای کالاهای داخلی برداشته است و با بنیادهایی همچون بنیاد برکت، شرکت سهامی فرش ایران و  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده‌ است.

مدیر شعب استان اصفهان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه حمایت از دانشجویان یکی از رویکردهای این بانک است، اضافه کرد: در سال ۹۷ با هدف کمک به تامین مالی هزینه‌های دانشجویانِ دانشگاه‌های شهریه پرداز، همکاری‌ها و تعاملاتی با دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه علامه طباطبایی انجام گرفته‌ است.

اسفندیاری با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال و مشارکت بانک‌های دولتی افتتاح شده است، گفت: این بانک هم اکنون در استان اصفهان ۳۴ شعبه دارد که ۱۶ شعبه در شهر اصفهان است و به تناسب جمعیت در سایر شهرهای استان نیز یک یا دو شعبه وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمامی منابع مالی این بانک از محل جذب سپرده های مردمی است، گفت: استان اصفهان از لحاظ جذب منابع مالی در کل کشور بعد از تهران بیشترین آمار را دارد.

مدیر شعب استان اصفهان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه اجرای "طرح برکت" در اصفهان تاثیر بسزایی در اشتغال‌زایی برای مردم شرق اصفهان داشته‌ است، گفت: با کمک بنیاد برکت در منطقه شرق اصفهان برای اشتغال‌های کوچک همچون بنیاد پخت نان و شیرینی پزی تسهیلاتی پرداخت شده که کمک برای مردم این منطقه بوده‌است.

وی افزود: این بانک در مناطق کمتر توسعه یافته فعالیت های زیادی داشته که از جمله آن می‌توان به  توزیع بیش از ۳۰۰ هزار وسایل آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای تسریع در تکمیل پروژه‌های بازچرخانی فاضلاب اشاره کرد.

۲۲ آذر ماه یازدهمین سالروز آغاز فعالیت این بانک به عنوان بزرگترین بانک تخصصی قرض الحسنه کشور است که کمک به رشد و توسعه اقتصاد کشور، حمایت از کارآفرینی و اشتغال‌زایی، توانمندسازی و بهبود معیشت اقشار ضعیف، کاهش آسیب‌های اجتماعی، درمان بیماری‌ها و همچنین حمایت از مدد جویان سازمان‌های مردم نهاد از اهداف آن است.

کد خبر 361561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.