دولت پیگیر مطالبات نمایندگان مستعفی اصفهان نیست

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: انتظار نمایندگان اصفهان این بود که دولتمردان پیگیر مطالبات نمایندگان مستعفی اصفهان باشند، اما این مسأله صورت نگرفت، به همین دلیل صبح امروز به جای حضور در جلسه علنی مجلس، نزد آیت الله طباطبایی نژاد رفتیم تا به همفکری و تبادل نظر بپردازیم.

اصغر سلیمی با اشاره به دلایل دیدار امروز نمایندگان اصفهان با آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: اصفهان یکی از شهرهای مهم توریستی ایران است که هر ساله گردشگرانی از اقصی نقاط جهان برای بازدید از آثار و ابنیه تاریخی آن روانه ایران می شوند.

وی افزود: با این وجود پل‌های تاریخی همچون سی و سه پل و پل خواجو که جزو پربازدیدترین مکان‌های تاریخی اصفهان هستند، به دلیل مشکل کم آبی و خشکی زاینده رود در معرض خطر و تهدید قرار دارند.

نماینده مردم سمیرم تأکید کرد: رییس جمهور در سفری که به اصفهان داشتند وعده دادند که آب را به زاینده رود برمی گردانند، همچنین ایشان از تشکیل ستاد احیای زاینده رود سخن گفتند، حال متأسفانه نه تنها هیچ یک از این وعده ها عملی نشده، بلکه در ردیف بودجه سال آینده نیز تأمین آب شرب اصفهان نادیده گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین نمایندگان استان اصفهان به این جمع بندی رسیدند که برای جلوگیری از ادامه تضییع حقوق مردم استان از سمت خود استعفا بدهند.

سلیمی افزود: انتظار نمایندگان اصفهان این بود که دولتمردان پیگیر مطالبات نمایندگان اصفهان که باعث استعفای آنها شده باشند، اما این مسأله صورت نگرفت، به همین دلیل صبح امروز به جای حضور در جلسه علنی مجلس، نزد آیت الله طباطبایی نژاد رفتیم تا با همفکری و همراهی همه مقامات استان بتوانیم گامی برای تحقق مطالبات مردم و رفع مشکلات آنها برداریم.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: نمایندگان استان اصفهان در استعفای خود جدی هستند و تا حصول نتیجه نهایی پای این تصمیم خود می‌ایستند و در هیچ یک از جلسات علنی و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی شرکت نخواهند کرد تا به درخواست‌های آنها رسیدگی شده و در بودجه سال ۹۸ ردیف بودجه ای برای تأمین آب اصفهان در نظر گرفته شود.

وی در رابطه با مسائلی که در دیدار امروز نمایندگان اصفهان با آیت الله طباطبایی نژاد مطرح شد، گفت:در این نشست همگی بر سر این نکته توافق داشتیم که تأمین آب شرب و گسترش خشکسالی مشکل جدی استان اصفهان است و بنابراین لازم است تا با هماهنگی و همفکری همه مسئولان استانی اقدامات لازم را انجام دهیم تا ردیف بودجه استان در حوزه طرح های آبی حفظ شود.

سلیمی تأکید کرد: انتظار نمایندگان استان اصفهان این است که همانطور که دولت در قضیه خشکی دریاچه ارومیه وارد شد و توانست به طور نسبی به حل مشکل آن کمک کند، در قضیه خشکی زاینده رود نیز به طور جدی ورود کرده و برای آن تدابیری بیندیشد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: زاینده رود، رودخانه‌ای دائمی بود که در طول تاریخ در اصفهان جریان داشته، اما به دلیل سوء مدیریت و برداشتهای بی رویه در بالادست، حال دچار چنین وضعیتی شده و تأمین آب شرب و کشاورزی استان را دچار مشکل ساخته است، بنابراین نمایندگان اصفهان تا حصول نتیجه به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 361556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.