خودروهای هوشمند، تخلفات ترافیکی را ثبت می‌کند

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان از ثبت تخلفات ترافیکی از طریق سامانه هوشمند خبر داد و گفت: طی چند روز آینده، از طریق خودروهایی که به سامانه هوشمند مجهز هستند، تخلفات ترافیکی در سطح شهر اصفهان ثبت و ضبط می‌شود.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خودروهای مجهز به سامانه‌ هوشمند، تخلفات خودروهای ایستایی را ثبت می‌کند، این تخلفات شامل پارک دوبل، توقف‌های بیجا در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و همچنین توقف در حریم تقاطع‌ها و دور میدان‌ها است.

وی با بیان اینکه تخلفات به صورت اتوماتیک تصویربرداری می‌شود، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی چند روز آینده هفت منطقه شهر اصفهان از جمله مناطق یک، سه، پنج، شش و ۱۱ مجهز به سامانه هوشمند خواهد شد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شاخص‌ترین مزیت بهره‌برداری از این سامانه، افزایش ظرفیت معابر شهری است که این مزیت برای معابر مرکز شهر بسیار پر اهمیت است؛ پس از اجرای این طرح شاهد روان سازی ترافیکی و افزایش ظرفیت تقاطع‌ها و آزادسازی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی خواهیم بود، همچنین ایمنی و امنیت مسافران اتوبوس‌های شهری به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد، زیرا ایستگاه‌ها عاری از توقف‌های بیجا می‌شود.

کریمی با بیان اینکه فعالیت خودروهای مجهز به سامانه هوشمند در دو هفته اول در حد ارشاد است، تصریح کرد: به منظور آشنایی و فرهنگ‌سازی برای شهروندان در دو هفته ابتدایی این طرح، تخلفات ثبت نمی‌شود و تنها به متخلف تذکر داده می‌شود.

کد خبر 361550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.