شب یلدا در قاب کودکی به نمایش در می‌آید

سنت‌های شب یلدا در قاب ویژه برنامه‌های یلدای خانه کودک ویژه کودکان به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خانه کودک با ویژه برنامه‌های "خانه ننه جون کجاست؟"، "قصه‌های یلدایی"، "انار آبی" ، "طنین یلدا" و "یلدا کودک امروز، مادر فردا" یلدایی متفاوت را برای کودکان اصفهانی رقم  زده است.

زهرا کاظمی در تشریح ویژه برنامه‌های شب یلدای خانه کودک اظهار کرد: تئاتر " خانه ننه جون کجاست؟" با محوریت دوری از فضای مجازی در شب یلدا برای کودکان پیش دبستانی تا نهم ابتدایی تا ۲۸ آذرماه روی صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: این تئاتر به کارگردانی  زهرا طباطبایی و نویسندگی نازیلا شریعتی هر روز صبح  ویژه مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی اجرا می‌شود و قصد دارد به کودکان بگوید که در شب یلدا طبق سنت‌ها باید از فضای مجازی دوری کرد، به سراغ بزرگ‌تر ها رفت و این شب را کنار آن‌ها گذراند.

مسئول مرکز خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان همچنین تصریح کرد: جشن "قصه‌های یلدایی" با همکاری سرزمین قصه‌های کهن ۲۷ و ۲۸ آذرماه در خانه کودک برای کودکان پیش دبستانی و ابتدایی برگزار می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه برنامه "طنین یلدا" همراه با افتتاحیه انجمن مجریان کودک اجرا می‌شود، اظهار کرد: کودکانی که چهار ترم در خانه کودک، آموزش اجرا دیده‌اند در برنامه "طنین یلدا" روی صحنه می‌روند و به عنوان مجری این برنامه را اداره می‌کنند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این کودکان گزارشگران و مجریان خوبی برای برنامه‌های اصفهان خواهند شد، ادامه داد: این برنامه ۲۷ آذرماه ساعت ۱۸ برای کودکان هفت تا ۱۲ سال اجرا می‌شود.

مسئول مرکز خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: برنامه "یلدا کودک امروز، مادر فردا"، ۲۷ آذرماه ساعت ۱۸ تا ۲۰ در هنرسرای خورشید برگزار خواهد شد که هدف این برنامه نمایش دادن سنت‌های شب یلدا به کودکان است.

کاظمی برنامه "انار آبی" را جشنی متفاوت برای شب یلدا دانست و گفت: کودکان مهاجر چهار تا ۱۲ سال با هماهنگی دفتر سازمان ملل امور پناهندگان شعبه اصفهان از کشورهای افغانستان، عراق، هند و پاکستان در این جشن شرکت می‌کنند که با همکاری کانون نقاشان، کارگاه کاردستی و نقاشی و موسیقی زنده در این جشن برگزار می‌شود تا شبی به یاد ماندنی برای این کودکان رقم بخورد.

وی با اشاره به هدف برگزاری این جشن خاطرنشان کرد: کودکان باید بدانند که برای ما فرقی ندارد آن‌ها از چه ملیت یا قومیتی هستند در واقع این شب به تمام کودکان شرق آسیا تعلق دارد.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۶۲۷۵۰۴۰ تماس حاصل کرده و یا به سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.

کد خبر 361549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.