حل معضلات زیست محیطی اصفهان نیازمند پژوهش‌های جدی است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای حل معضلات زیست محیطی کنونی شهر اصفهان نیازمند انجام پژوهش‌های جدی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین پیش از ظهر امروز (یکشنیه) در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک هفته حمل و نقل جاده‌ای و هفته پژوهش با بیان اینکه ما مسلمانان پیروان تنها دینی هستیم که معجزه پیامبرمان کتاب است، اظهار کرد: اسلام دین تحقیق و پژوهش است، بزرگان دینی در مسیر تحقیق و پژوهش، آسیب‌ها و سختی‌های زیادی را متحمل شدهاند و از این رو ما باید ادامه دهنده راه این بزرگان باشیم.

وی به صبغه پژوهش در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: مرحوم علامه مجلسی بزرگترین پژوهشگر تاریخ اسلام است که در شهر اصفهان بوده و با تدوین دایره المعارف احادیث مایه فخر جهان اسلام شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان توجه به امر پژوهش به ویژه در خانه و مقبره علامه مجلسی را امری ضروری دانست و ادامه داد: این امر واجب است و زیبنده این بزرگوار است و نباید از پژوهش در این مکان غافل شویم.

وی با بیان اینکه باید علاوه بر علوم اسلامی در دیگر شاخه های علمی نیز پژوهش را در دستور کار قرار دهیم، افزود: باید توجه داشت که پرداختن به مقدمات ما را از تحقیق و پژوهش باز می‌دارد.

معین به رشد سریع شهرنشینی طی ۳۰ سال اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: در هیچ دورانی در کشور با چنین پدیده‌ای رو به رو نبودهایم؛ باید شرایطی فراهم کنیم که امکان ادامه حیات برای شهروندان فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه برای حل معضلات کشور و به ویژه در زمینه زیست محیطی نیازمند انجام پژوهش‌های مناسب هستیم، ادامه داد: امروز درگیر مسائلی مانند، آلودگی هوا، کمبود آب و مشکلات متعدد دیگر هستیم که نابهنجار است و مناسب نیست و برای ارائه راهکارهای درست برای رفع مشکلات و برطرف کردن نیازهای جامعه نیازمند پژوهش جدی هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شهرداری به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان شهری بنا به ضرورت وارد فاز پژوهشی شده است و از معاونت تحقیقات و پژوهش شهرداری اصفهان در این خصوص قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 361541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.