فرودگاه کاشان تعطیل نشده است

کاشان - شهردار کاشان گفت: فرودگاه این شهر تعطیل نشده است، بلکه در آن پروازی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سعید ابریشمی‌راد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرودگاه کاشان تعطیل نیست بلکه پروازی در آن صورت نمی‌گیرد و برقراری پروازها برعهده آژانس‌های مسافرتی است.

وی، با تاکید بر اینکه حفظ فرودگاه اصلی‌ترین سیاست است، افزود: پرواز و برقراری پرواز هیچ‌گونه ارتباطی با شهرداری و فرودگاه ندارد و وظیفه این مجموعه فرودگاه‌داری نیست، اما با توجه به خواست مردم و اهمیت آن به عنوان زیرساخت توسعه گردشگری، وارد عمل شد.

شهردار کاشان ادامه داد: برقراری پرواز از سوی آژانس‌های مسافرتی صورت می‌گیرد که باید با خطوط هوایی وارد مذاکره شوند و بر اساس ظرفیت‌ها، چارتر و پرواز برقرار کنند.

ابریشمی‌راد تصریح کرد: شهرداری بر این اساس با دریافت مجوزهای لازم طرح ساخت فرودگاه کاشان را تکمیل کرد و تا کنون پای هزینه‌های آن ایستاده است.

وی، با اشاره به تلاش‌های اخیرا در راستای اخذ مجوز مرز هوایی فرودگاه کاشان گفت: امیدواریم فرودگاه کاشان تبدیل به مرز هوایی شود و بزودی بتوانیم مجوز کربلا و نجف را اخذ کنیم.

اجرای ۱۱۳ پروژه عمرانی در پنج منطقه کاشان

شهردار کاشان اضافه کرد: ۱۱۳ پروژه فعال شامل ۸۶ پروژه ابنیه و ۲۷ پروژه راهسازی کوچک و بزرگ در هشت ماهه امسال در پنج منطقه کاشان در حال اجرا است.

 وی، با اشاره به اینکه بخشی از این طرح‌ها رو به پایان است، افزود: در مجموع میانگین پیشرفت آنها بر اساس اسناد مالی ۴۷ درصد است.

ابریشمی‌راد تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در ماه‌های پایانی سال، پیشرفت خوبی در پروژه‌ها شاهد نیستیم، اما نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع دو هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال هزینه عمرانی شهرداری تاکنون نزدیک به یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن هزینه شده و به طور تقریبی اعتباری مشابه، جهت تکمیل آنها نیاز است.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری کاشان در سال جاری جز اوراق مشارکت بانک چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است و بیشتر قراردادهایی که ابتدای سال به مناقصه گذاشته و قرارداد بسته شده بود، به علت تغییر قیمت‌ها از تیرماه به بعد با مشکل ماده ۴۸ رو به رو بوده و طرح‌ها بر این اساس با وقفه‌ای دو ماهه آغاز شد.

کد خبر 361526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.