شهرداری و دهیاری تیران‌ و کرون به انجام آزمایش خاک ملزم شدند

تیران-رییس اداره راه و شهرسازی تیران‌ و کرون گفت: شهرداری و دهیاری‌های این شهرستان به انجام آزمایش‌های کاربردی خاک و تست تراکم پیش از آسفالت معابر و بتن‌ریزی ملزم شدند.

مرتضی فولادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، با اشاره به کیفیت بخشی در پروژه‌ها اظهار کرد: شهرداری و دهیاری‌های این شهرستان به انجام آزمایش‌های کاربردی خاک و تست تراکم پیش از آسفالت معابر و بتن‌ریزی ملزم شدند و برای اجرای پروژه‌های راه‌سازی و ساختمان‌سازی باید آزمایش‌های مربوط به تراکم و زیرساختی خاک انجام شود و در صورت نتیجه مثبت آزمایش‌ها عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی افزود: این آزمایش‌ها در افزایش کیفیت خدمات رسانی و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین به پروژه و جلوگیری تخریب مصالح انجام می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی تیران و کرون ادامه داد: این اقدامات تنها برای طرح‌های عمومی نیست و برای ساختمان سازی‌ها نیز انجام می‌شود و نظارت بر حسن اجرای این کار ضروری است.

 وی با اشاره به اینکه اختصاص قیر رایگان به طرح‌های شهرها و روستاها توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود، خاطرنشان‌کرد: اختصاص قیر رایگان بر اساس انجام آزمایش‌ها انجام می‌شود و به طرح‌های فاقد نتیجه آزمایش‌های کاربردی خاک کمک نمی‌شود.

فولادی اضافه‌کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان باید این آزمایش‌ها را انجام دهند و در نظارت‌های کارشناسی این موضوع پیگیری می‌شود.

کد خبر 361522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.